AnnA1985 skrev 2011-11-11 06:51:59 följande:
Usch, jobbigt =/
Ni som varit gravida tidigare... Har ni haft sömnproblem under era andra graviditeter?
Eller kanske bara är några stycken som får det?
En annan är ju helt färsk, känns som man varken vet det ena eller det andra :p
Verkar som att det inte blir nåt jobb idag... så jag tänkte se om jag kan somna om en stund *gäsp*
Yep, nu ibörjan blir det dålig sömn för att man inte kan sova eller somna om (och dessutom nu, en superduper morgonpigg son (19mån) som idag vaknade 04 - normalt 05). Sen senare i graviditeten hade ifallfall jag skitsvårt för att sova. Ont i ryggen och kunde inte hitta en skön ställning. Försökte med kuddar lite här och var (mååånga går åt). Under magen, bakom ryggen, mellan benen etc, men det blev inte skönt ändå. Vissa nätter var man så frustrerad och det värkte så i nedre ryggen att man bara satt på sängkanten och lippade.
Har sett reklam för en lång, stor kudde (typ lika lång som en person) som man ska krama/ligga bredvid. Funderar starkt på att köpa en sådan....
Dessutom hjälper det inte att jag har en för mjuk säng! Dumma SOVA-butiken sa att jag var mittemellan en soft och medium - och dumma jag valde en soft! När jag var gravid och gick upp 20 kg + fick jag byta sida med mannen som har medium, men ändå lägga en pappskiva under bäddmadrassen!