• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Trolla: varför sa de så ??? Fick ni någon förklaring ? Sånt sätter ju tankar i huvudet på en :-/. Så kanske det inte är så farligt som man själv målat upp.

Momster: hoppas ni får ett larm som kommer hjälpa bra ! Så tråkigt att det inte är över ännu.

Kramar till er båda !

• chess07
    Trolla75 skrev 2012-11-21 16:53:35 följande:
    Usch o fy, måste skriva av mig!

Men vi kom nyss från barnläkaren på BVC och han sa åt oss att åka in direkt i morgon bitti till barn och där skulle vi bli inskrivna!??? Nu snurrar tankarna

Men då! Sa han inget annat?!

Usch vad jobbigt och bara vänta...

Sänder massa stärkande tankar till dig!
  • juliaannaeva

Usch vad jobbigt med alla sjuka bebisar :/ peppar peppar så har min hållt sig frisk! Men skickar styrke kramar till er Andra :)
    På tal om vatten så sa min BVC sköterska att det är jätte bra att dem lär sig dricka vatten, för de ska va den dryck dem ska tycka bäst om! Jag kunde ge de mellan måltider, om hon ätit och blir lite skrikig 2 timmar senare så kunde jag ge vatten för att se i fall hon bara var lite törstig :)

• FruSandra

Juliaannaeva
    Men ja ger ju bara gröt 1 gång/dag o ammar annars hur ska man då göra?
    Ja fick också samma direktiv som du, men undrar om gröt räknas som smakmat...

• SaJo81

Välkommen feber! :( när mannen gått hemma i en vecka med halsfluss verkar det vara min tur att va sjuk, det e ju sådär lätt att ta hand om tre barn när man e sjukt själv, dessutom är lilleman jättesnorig :( den här fruktansvärda årstiden!

Sänder en tanke till er andra med sjuka barn

• juliaannaeva

Jag ger fruktpure innan förmiddags målet o sen innan sista målet som är vid 19 då får hon lite gröt med Katrin plommon o sen flaskan på de. Men emellan så ger jag lite vatten om hon verkar törstig.. Vad jag förstod på min BVC så va smakisar sånt dem fick smaka på från fingret... Typ den maten vi äter.. Men att det är förtidigt att ersätta ett helt mål med tex. Gröt.. Jag ger ersättning men vet inte hur de är vid amningen dock...

• Trolla75

Usch, lite många som inte mår bra nu!

Krya på alla små sjuklingar...

Momster hur gick Denvers op?

I morgon blir det fullt med Provtagningar för Vanna och röntgen för ryggen skulle också beställas... Jag skulle önska att de gjorde en MR för att verkligen titta på allt!
    Nu har hon gråtit i närmare två timmar för att det gör ont i benet, kl 22 fick hon en Alvedon munsönderfallande, nu övergick det onda i huvudvärk, måste ju vara så att det blev spänningshuvudvärk?

Jag fattar inte varför ingen velat ta ett blodprov på henne??? Nu hade hon gått ner 3 kg men vuxit 2 cm sedan 2/8.

Hoppas verkligen vi får svar i morgon!

Nu måste jag försöka sova, ska vara på sjukhuset kl 8 och i vanliga fall sover vi som bäst då! ;)

God natt på er där ute...

• Tibell

trolla : Lycka till imorgon ! kommer tänka på er .. hoppas verkligen ni kan få hjälp !

3 kg är ju jätte mycket att tappa

vad misstänker de ?

• Trolla75

Jag vet inte vad de misstänker, han antydde inget.
    Men när han gjorde känseltester på benen så hade hon rätt mkt känselbortfall... Så det jag är rädd för är att det är något neurologiskt? Hon visade också smärta på vissa ställen på ryggraden, samt under knät... Googlar man blir man mörkrädd så jag avvaktar med att spekulera till i morgon beroende på vilka prover som tas...

Kram på er alla!