• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    momster skrev 2012-11-20 21:01:21 följande:
    nu vet jag tyvärr inte men han andas välldig oregelbundet.
    bebisar har väldigt oregelbunden andning när dem är små :)
  • chess07
    Tibell skrev 2012-11-20 20:12:22 följande:
    chess : Jo jag vet det men skulle veta om era barn håller sig inom de ramarna...Lovis ligger en bra bit över nämligen...
    hur högt ligger hon då? gör hon det hela tiden? hur är hon när hon sover te.x?

• Tibell

chess : runt 80 när hon är vaken och runt 40-50 när hon sover...

indragningar vid revbenen..både under dem samt där de möter på framsidan på magen.

Men mår bra och är frisk..ingen hosta.

Men snabbt går det när hon andas...

• chess07
    Tibell skrev 2012-11-20 22:11:33 följande:
    chess : runt 80 när hon är vaken och runt 40-50 när hon sover...

indragningar vid revbenen..både under dem samt där de möter på framsidan på magen.

Men mår bra och är frisk..ingen hosta.

Men snabbt går det när hon andas...

Hur mår hon i övrigt då? Verkar hon andas lättare i upprätt ställning? Kan du se om hon har indragningar i halsgropen? Väser eller piper hon i andningen? 80 känns lite väl mycket, hon är inte exalterad när du räknat då?

Kontakta BVC om du känner dig orolig
  • Trolla75

Anjiali- träffade ortopeden för Vannas ben. Men inte blev vi klokare av det besöket...

• chess07
    Trolla75 skrev 2012-11-20 23:06:03 följande:
    Anjiali- träffade ortopeden för Vannas ben. Men inte blev vi klokare av det besöket...

Ja ibland undrar man ju... Fick ni inget vettigt med er?
  • skuttare

Trolla: stackars tjej. Hade själv växtvärk vad jag minns men inte på långa vägar så illa. Fick linda flera filtar runt benen varv på varv för att det skulle kännas lite bättre. Konstigt att de inte hittar nåt och kan få nån hjälp. Det låter inte t!riktigt normalt att behöva gå på smärtstillande så länge. Hoppas ni får hjälp. Lycka till

• millifjor

Måste skryta över vår natt! Rakel somnade 21.00 typ, vaknade halv 1 och var hungrig. Sen testade vi en ny grej, istället för att lägga henne i vaggan igen så la jag henne mellan oss i sängen. Hon har sovit i vaggan annars sen hon var 7 veckor. Först skrek hon och grinade. Sen plötsligt blev det tyst och hon sov! Då var klockan typ 1, sen vaknade hon igen vid halv 7!!! Galet vad vi har fått sova annarS brukar hon vakna ett par ggr till varje natt. Tänk att man kan vara så dum att envisas med vaggan, nu får hon sova med oss

• EllaBella02

Indragningar vid revbenen skulle kan vara observant på sa BVC till mig, du kanske ska ringa och kolla bara?