• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Gulia: vi fick exakt det rådet. Men vi skippade rånen och ger pytte lite gröt. Hon är 4 månader å en vecka.

• carlan

Ni som har fått barn eller snart kommer få. Kolla in min sida där jag just nu lottar ut tre valfria mössor.
    Två gillningar till första dragningen.

Du kan även designa dina barns kläder själv hos mig. Titta in på fb, bloggen och hemsidan.

In och tävla om en valfri mössa på www.facebook.com/lunavitodesign

• Sladdis

Gulia: Fick också höra att det var bra att introducera gluten innan barnet är sex månader i skydd av amningen för att minska risken för glutenintollerans.
    Matteo är 4,5 mån och vi började ge gröt som smakportion för två dagar sen. Det blev mild havregröt. Egentligen tänkte jag inte börja med smakportioner förrän han var sex månader men eftersom han vägrar ta flaska tänker jag att om han äter gröt kan mannen ge en portion någon gång så att jag kan få sova.

• grahnkotten

Lycka till trolla! Du ska se att allt kommer att gå kanon! :) hoppas att dem hittar något så flickan blir av med smärtan!

Vi fick också råden om rån och gluten! Men bara det sker under tiden man ammar! Jag tänker amma ett bra tag till så här väntar vi till 6 månader med allt! Han kommer även då få skydd av amningen!

• skuttare

Grahnkotten: vi är inne på helt samma linje. Gjorde så med stora tjejen oxå. Började vid 6 mån i skydd av amningen. Har lixom inte bråttom

• SaJo81

I förrgår var mannen på akuten och fick konstaterat halsfluss! Idag har jag och dom två stora barnen också fått det konstaterat! :( läkaren idag kollade lilleman med men han verkar ha klarat sig än så länge men fy för sjukstuga :( lycka till Trolla och Momster

• momster

Liten uppdatering från oss.
    I dag har de tagit EKG och nu har han en maskin på sig som ska kolla allt och även spara det.
    De ska även göra ett ultraljud på hjärtat.
    Och i morgon kl 8:45 kommer dom och gör ett EEG.
    Det är vad vi vet händer nu.

Tibell : vist var det du som ville veta hur många andetag per minut våra barn tar ?
    Denver pendlar mellan 30 och 80 enligt maskinen. Men då har han ju sina andningsuppehåll oxå.