• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • tundra

Läser om vad ni tampas med trolla och momster. Håller tummar och tår att era små får den hjälp som de behöver och att ni själva får den stöttning som krävs för att få vardagen att snurra lite lättare.

• chess07
    FruSandra skrev 2012-11-22 20:23:02 följande:
    Måste bara få Lätta mitt hjärta!! Jag vill skrika ut min lycka!

VILGOT TOG FLASKAN IDAG!! FÖRST 100ml o nu på kväller 135 ml!

Efter att prövat alla flaskor så va de esska som gick hem.

De känns som en sten som har lättat!

Han käkar också 1-1,5 dl gröt på dagarna.. Och när den med fruktpure tar slut blir han SKITFÖRBANNAD!

Litet matvrak?

Åh va skönt! Ger du ersättning då eller bröstmjölk?

Ni som börjat med gröt, vilken gröt ger ni? Har era reagerat något med magont och mer gasiga?

Vi ger A risgröt med banan och persikosmak. sen har vi även gett sempers banangröt men den verkar de som han får ont i magen av,.. Är ju lite vetemjöl i den.

Han älskar gröten så man får passa sig så man inte skövlar in utan vi tar det försiktigt ????
  • Trolla75

Tack alla!

Ang. Gröt fick Caspian ont av gröten, vi testade mild havregröt... Har bara testat vid två tillfällen med någon dag emellan och det var kanske en fjärdedels tsk... Men han reagerade med magont på kvällen... Så avvaktar lite till...

• juliaannaeva

Jag ger nestle mild havre gröt :) den tycker Tyra om. Dock har hon blivit lite förstoppad så hon får Katrin plommon på o sen efter de ersättning. O sen får hon lite päron pure innan förmiddags målet. Hon blir 4 månader på söndag men har börjat rata flaskan.,, därför vi fått börja tidigare.

• chess07

Men varför blir det frågetecken! Gah....

Kanske ska köpa mild havregröt och prova med då och se.. Risgröt går ju fint men vi ville ju börja med gröt för att försiktigt introducera gluten och det är det ju inget i den ???? kanske är hans mage inte redo för det än.. Vi får prova oss fram!

• AKT83

I banangröten (risgröt) från Semper är det vetemjöl i så de "glutentränas" med den trots att man kanske inte tror det ;)

Usch och fy för alla sjuka barn! Håller alla tummar att lösningar snart hittas så att alla mår bra igen snart!

Skönt med fredag idag!

• chess07
    AKT83 skrev 2012-11-23 08:11:45 följande:
    I banangröten (risgröt) från Semper är det vetemjöl i så de "glutentränas" med den trots att man kanske inte tror det ;)

Usch och fy för alla sjuka barn! Håller alla tummar att lösningar snart hittas så att alla mår bra igen snart!

Skönt med fredag idag!

Ja precis de va därför ja köpte den gröten. Ska prova att ge på dagen istället för då ser jag bättre om det är magont eller inte. Risgröt går ju som sagt utan problem.