• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Chess
    Jag ger ersättning som tillägg...
    Ang gröten kör vi banangröten från semper.. Han fick lite ont i magen i början, men de va bara de 2 första dagarna, sen kan han få ont om han inte rapar imellan...

• chess07
    FruSandra skrev 2012-11-23 18:25:06 följande:
    Chess

Jag ger ersättning som tillägg...

Ang gröten kör vi banangröten från semper.. Han fick lite ont i magen i början, men de va bara de 2 första dagarna, sen kan han få ont om han inte rapar imellan...

Ja vi märkte också av magont första gångerna men sen blev det bättre. Men sen började han vakna på kvällen nån timmar efter att han ätit och skrika vilket han aldrig gjort förut! Därför tänkte jag att de ev. var magont. Men idag fick han den innan lunch och inget Magont än! Peppar peppar...!
    Trolla75 skrev 2012-11-23 18:06:15 följande:
    Nu är vi hemma, fick permis över helgen... Nu är det magnet röntgen vi väntar på i nästa vecka...

Ha en go helg!

Desamma till er! Hoppas ni kan slappna av lite och ha en skön helg!
  • EllaBella02

Jag har också bytt till sittdel. Hon vill gärna se lite mer av vad som händer nu och blir galen om hon inte får sitta upp : ) intryck gillar hon nog för titt som tätt som idag blir hon uttråkad i vagnen och vill vara i famnen och då ligger hon typ på armen när jag går och då ser hon ju allt, så idag har hon sett hela Ikea : )

• chess07
    EllaBella02 skrev 2012-11-23 19:28:02 följande:
    Jag har också bytt till sittdel. Hon vill gärna se lite mer av vad som händer nu och blir galen om hon inte får sitta upp : ) intryck gillar hon nog för titt som tätt som idag blir hon uttråkad i vagnen och vill vara i famnen och då ligger hon typ på armen när jag går och då ser hon ju allt, så idag har hon sett hela Ikea : )

Haha goding : )

Vi har inte bytt till sittdelen än men provat den! Men nu har han dragit iväg på längden sista veckorna så nu får han snart inte plats i liggdelen längre!

Tänk vad snabbt dem blir stora..! Har träffat en kollega vars son är 2 månader och väger ca 4,6 kg, att hålla den lille var som att hålla en fjäder jämfört med vår 8,5 kg bebis! Kommer knappt ihåg hur de va när A var så liten och än mindre nyfödd!! Fler som känner så?!
  • Tibell

Vi har också bytt till sittdelen..har en brio go så sitsen är ju ergonomisk !

Vi har den dock på liggläge hela tiden

chess : nej jag kan inte känna igen mig Lovis väger nu 4.9 så hon är ganska liten fortfarande..hahaha..

Åh skruttan har en allergisk reaktion igen Matvägrar, kräks, bajsar slem och har sår i rumpan. ..dumma allergier !

• momster

Då är vi äntligen hemma men tyvärr utan svar. Läkarna tror att de kommer växa bort iallafall. Vi fick åka och hämta ett andningslarm han ska ha på magen när han sover. Så i natt är första natten han får sova plant i sin säng.

Ang vagn så har Denver åkt med sittdel sedan han var 2 månader till och från. Han har då setat i dotterns ozone. Annars har han ju åkt upplutad eller med baby skyddet. Så det ska bli riktigt kul att få anv liggdelen lite oxå.

• AKT83

Vi har en Teutonia och de har 5 olika lägen så hon sitter inte upp helt och hållet i den ännu.

Momster och Trolla; synd att ni båda är hemma utan att ni vet vad det är! Håller tummarna att de snart hittar vad som är fel.

• millifjor

Vi har sittläge på vår liggvagn och hon har suttit upp sen hon var två månader typ, hon hatar att ligga

• Tibell

Nej man måste absolut inte ha ergonomisk sittdel :)
    men för min lilla donna som är så pyttig skulle hon sitta så illa in en annan vagn..

Köper ni några julklappar till era små ? Lovis kommer få ett paket med massor av kläder av oss :)

En till fråga när jag ändå är igång... Hur gamla kommer era vara när de får egna rum ?