• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Emmizen80

Gustav har ett eget rum, men sover i vårt rum. Det kommer han att gör tills han inte äter på natten och då sover hela nätter. Dottern fick eget rum vid 1,5 år men det berodde då på att vi bodde i ett mycket mindre hus, 2 r o k bara, än vad vi gör nu. Hon fick sovrummet och vi sov i hallen som var någorlunda stor.

• Emmizen80

Julklappar får han några stycken och sånt han behöver, ex kläder påslakarn till spjälsängen. Som något skrev innan lägger vi mer krut på den stora som även fyller 6 år då (28/12).

• SaJo81

Vi har ju två lika stora som då får en våningsäng vid 4 års ålder! Dom har juniorsängar nu utan stödbrädor och ramlat aldrig ur så det blir nog bra! Lilleman får ha kvar sin spjälsäng när han flyttar in även om han skulle börjat klättra ut (tar bort spjälorna såklart) måste maximera lekytan!

• Cizzi86

Charlie sover i sitt eget rum sen han va 2 månader(är 5 nu). Han har varit så snäll och sovit hela natten sen dess. Visst får man ge nappen några gånger på natten men käns ändå bra att han vänjer sig att sova i sitt rum. Stora killen fick eget rum när han va ung 19 månader men det berodde på att övervåningen inte var färdig och vi bodde på nedervåningen. Tror alla får känna när det känns bra för de!

• Cizzi86

Åh..glömde skriva om julklappar. Charlie är ju så liten så han fattar inget så vi för över pengar till hans sparande istället. Sagt till släkten att ge pengar så vi kan köpa en bilstol sen. Är en grej till hans rum som jag vill ha som min mamma och mormor ska köpa...lr jag köper och får pengar av dem;)

• Tibell

Mina andra töser fick sina rum när de var 5 och 7-8 månader gamla :)
    Skulle tro att vi kommer göra iordning Lovis rum i januari februari någon gång !
    Alla barnen har sovit hela nätter sen de var 1 månad gammal så då har det funkar bra !
    Lovis sover mellan 19-6 så hon är också redo för eget rum strax !
    Vi ska bara flytta om lite först. De två stora vill dela rum så de ska få ta vårat sovrum eftersom det är större. Och så ska Lovis ta över våran mellersta rum...
    Så lite tapetsering och nya sängar till de stora måste fixas innan vi kan byta

• ToKar

Sonen var över 2 år när han fick eget rum. Förmodligen får de dela rum. Vi har en hel övervåning som vi inte bor i ännu. Men det tar nog ett tag innan vi flyttar upp och de får varsitt rum. Jag vill gosa på nätterna så länge jag bara kan medan de är små.. Och nattamma. Jag har inte räknat med dottern har nog ätit minst 10gånger inatt. Hungrig liten tjej :)) jag läste om sömn igår och det stod att barn ska helst nattas vid 19-20 annars blir de övertrötta. Hon har varit uppe till 24 varje kväll. övertrött och gnällig. Har kämpat med att få henne att somna. Igår la vi henne klockan 19.30. Nu är klockan snart tio och hon har inte vaknat ännu... det var jättelätt att lägga henne. helt galet.... Tänk vad vi kämpat på kvällarna i onödan. visserligen var babyvakten på och så fort hon började gnälla gick jag in och ammade, ca 4ggr. lilltussan är van vid fri tillgång till maten.. :) ska fortsätta med tidig nattning. Dock var pappan lite rastlös utan bebis att underhålla... Ibland känns det som att vi krånglar till det för oss själva. men men... gör om, gör rätt ;) tur att google finns

• momster

Då har dottern fått "eget" rum. Vi har delat av vardagsrummet så hon har fått halva det.
    Men när Denver är tillräckligt stor flyttar vi ut i vardagsrummet och dom får dela och ta Vårat rum som det ser ut nu.

• SaJo81

Momster: hur stort bor ni? Vi bor ju ganska trångt och jag behöver alla tips man kan tänka sig för förvaring!