• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Vi har inte bytt till sittdel än men till dom andra två bytte vi när dom var 6mån (4korr) och dom satt inte mot mig utan bort från mig, dom var hur nöjda som helst med det, bara jag som hade separationsångest när jag inte såg dom hela tiden :P men lilleman är i alla fall fortfarande nöjd med liggdelen, han har en fin uggla hängdes på suffletten som han kan titta på hur länge som helst om man är ute och går :)

• momster

God morgon !
    Vet inte vad som hänt när vi var på sjukhuset men i natt sov Denver hela natten. Och jag har bara vaknat 2 ggr och inte behövt gå upp ens för att se hur han andas så jag känner mig skapligt utvilad förutom att ena ögat är uppsvullet på mig.

• millifjor

Vår tjej fick eget rum innan hon ens var född
    Vet ej pm vi köper några julklappar, hon behöver inte direkt något...

• momster

Denver kommer inte få nått eget rum då han får dela med Trinity. Men vet inte när det blir. Vi har ju både Trinity och Denver sovandes inne hos oss än.

• skuttare

Stora tjejen flyttade till eget rum när hon var 1.5 år tror jag. Vad fort man glömmer!! Det blir nog något liknande med den lilla tror jag. Känns skönt att ha dem hos sig tycker jag

• EllaBella02

Bebisen bor hos oss fortfarande och kommer nog göra det tills hon sover hela natten typ : ) Har faktiskt inte tänkt på alls att hon skulle flytta ut än. Man märker nog när det är dags.

• anjiali

Milea sover hos oss. Eller, det var ju en fet lögn förresten. Hon sover ju inte !!! Varannan timma är hon vaken. Men hon har inget eget rum innan renovering är klart och det lär dröja tills det finns inkomst igen.
    Nu har jag focus sista december och där slutar jag amma !!! Hade tänkt amma längre men eftersom hon valt mina bröst sim napp så är nätterna jätte jobbiga . Inatt dög inte pappa för fem öre. Han kämpade i en och en halv timma. Känns elakt och ledsamt att inte amma längre än sex månader. Elakt för att jag tar bort hennes "napp" trygghet. Hoppas kunna introducera nått annat. Finns ju inga garantier att hon kommer sova för det men då blir vi två om att ha henne när bröstet är "borta".

Verkar som många har sittdel. Trodde vi var tidigt ute . Hade nog gärna haft liggdelen ett tag till. JAG är inte redo ännu. Hihi. Tiden går alldeles för fort tycker jag. Detta är ju sista sötnöten vi har.

• SaJo81

Våra andra två delade rum med oss till dom var 1,5, nu bor vi ju i en trerummare så lilleman kommer få dela rum med sina bröder sen och vi väntar till bästa höst i alla fall för då tror vi dom andra två klarar av en våningsäng?! Någon son har våningsäng eller loftsäng? Hur gammal tror ni man behöver vara för att klara av att sova där uppe?

Julklappar vet jag faktiskt inte :P har köpt lite nya kläder som vi kanske sparar till julafton då men han fattar ju inget och kommer ändå få av hela släkten en massa grejer så det känns onödigt! Bättre att lägga krutet på hans bröder som är 3,5 nästan till jul!

• tundra

Momster: Underbart med en lugn natt och så skönt för Denver att få sova!

Apropå julklappar så blir det flest presenter till vår 2,5 åring. Vill inte köpa fler babyleksaker utan använda de som redan finns maximalt. Men några småsaker för syns skull blir det väl.

Till stora sonen är allt köpt. Och till alla kusiner. Jätteskönt. Bara några få paket kvar till släkten. Funderade på att gå ner på stan nu men det regnar... Kanske blir internet shopping istället.

• AKT83

Vi köper julklappar, men det är saker som hon ändå behöver; nytt täcke, lite kläder osv. Vi har köpt någon leksak också men annars får hon nöja sig med de gamla efter storebror. De är ju knappt använda! Flest julklappar får i alla fall 4-åringen.

Våra två kommer dela rum och hon får flytta in efter att jag inte nattammar längre vid kanske 8-10 månader.

Jag tror absolut att en 4-åring kan sova uppe i en våningssäng kanske lite tidigare ändå. Sen kan man ju ha en skyddsribba nere till det mindre barnet så att den inte ramlar ut. Så tänker vi nog lösa det kanske vid 1,5 eller nått. För mig känns det viktigt att det mindre barnet har lärt sig att sova ordentligt på natten först, innan bytet till våningssäng.