• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SessanM

Läst lite om detta med magläge och andningslarm och blev väldigt osäker... Någon som har erfarenhet av att låta barnet sova på mage?

• Sladdis

SessanM: Matteo sover bara på magen och vi har inget andningslarm. Han har gjort det sen han var ca en mån. Om han sov på rygg sov han inte mer än en kvart men när han sov på mage sov han hela natten med bara två uppvak för mat. Det var på den gamla goda tiden. I början sov jag dåligt och var rädd för PSD men jag har vant mig. Jag sov själv på mage när jag var bebis. Det skulle alla bebisar göra då för att de inte skulle kvävas om de kräkte hette det.

• momster

SessanM : Denver har alltid sovit på mage tills vi fick lov att börja med baby skyddet.
    Nu när vi tog bort det sover han både på mage och rygg. Vi fick ju låna ett andningslarm pga hans andningsuppehåll men tror han larmar och har mer andningsuppehåll när han ligger på rygg men förstår din oro.

• millifjor

Jag fick sova på soffan en sväng inatt, hade en sprattelunge i sängen så det gick absolut inte att sova! Hon har hållit på så ett tag nu, hoppas det går över snart

• skuttare

Jag tror det är vanligare att bebisarna vaknar många ggr per natt än sover hela natten vid denna ålder. De är ju inte så stora än. Men det räcker ju med ett par ggr per natt . Hoppas ni som har det jobbigt snart får sova lite bättre. Min sover mycket sämre nu än för några veckor sedan, så jag hoppas fasen vänder snart. Hon blir 4 mån på tors. Vad fort tiden går.

• chess07
    SessanM skrev 2012-11-26 20:59:47 följande:
    Hon har hållit på ganska många veckor nu, trodde först på utv. fas men nu vet jag inte. Provade precis att lägga henne på mage och hon somnade pang, nu har hon legat blickstilla sedan dess. MEN vi vågar inte ha henne så i natt, får köpa ett andningslarm om hon nu sover bättre på mage.

Förstår att du känner dig orolig men visst är de så att risken för PSD är störst upp till 3 månader?

Vi har lagt Arvid på sidan sen han var nån vecka och han har lagt sig själv på mage sen över 1 månad sen. Inte så mycket vi kan göra åt det. Han strular en del på natten än... Önskar han kunde sova iaf 4 h i sträck... Men de går nog över...
  • Trolla75

Här rullar det på ... Vanna får stanna hemma från dagis, så hon inte drar på sig någon infektion, på torsdag kl 13.00 ska hon sövas och genomgå magnet röntgen (rygg och ben).

Sedan får vi hoppas att dom vet vad som felar... Det är en j***a väntan!

Lilleman mår hur som jättebra blir tyngre för varje dag... Snart knäcker han min rygg när han sitter i bärselen... Som också börjar och kännas väldigt trång!

Hans utvecklingsfas kom å gick på en natt...
    Men måste försöka få honom att somna för natten tidigare, nu sover han i ett 23-7 och har gjort så hela tiden... Men märker att han är tröttare på kvällen, men kommer inte in i djupsömnen förrän 23 efter det är det ytterst sällan han vaknar till vid förflyttning...

Vi kör nu grötsmakis varannan/vartredje dag + lite skrap av banan... Han ser ut att gilla det! :)

Nä, nu blir det att krypa ner under täcket igen, för det tillåter vädret idag... Regn o grått...

Ha en fin dag allihopa!

• SessanM

Usch, värsta natten hittills. Har inte sovit mer än en timme åt gången tror jag.. Hon sover ju knappt något mer på dagen heller så jag fattar inte att hon inte är trött!!!