• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

För ett par dagar sen gav jag honom nappen och en snutte och han somnade på en gång. Jag blev superförvånad och hoppet tändes men han ville inte göra om det. Ligger gärna och fingrar på snutten men nappen skjuter han iväg långt eller så tuggar han på den.

• millifjor

Rakel fick prova gröt för första gången i fredags, hon svalde direkt så det verkar inte bli några problem för henne att äta idag blev hon sur och började grina när hon bara fick en tesked!

• anjiali

Sladdis : du beskrev precis som vi har det . Milea håller på precis likadant. Om det inte vore för de stora barnen vill gå till skolan och skulle bli jätte ledsna om de inte kom iväg hade jag inte kommit ur sängen. Zombie är ordet. Tur det finns mössa säger jag. Orkar aldrig fixa håret eller dyligt. Än mindre bry mig om kosten. Promenader är det dåligt med men tränar ibland på em. Hoppas också att vi snart är ute på andra sidan. Jag har nyår som nästa "mål". Är det inte bättre då så försvinner tutten/nappen och det blir flaska. Då kan vi dela på det lite mera.

• SessanM

Emilia vaknar också massor på natten. Sover väldigt oroligt och sprattlar massor vilket gör att hon väcker sig själv. Funkar ok ett par timmar om hon sover på oss men då sover vi ju dåligt iaf.. Hon är åtminstone inte hungrig under natten och går upp bra i vikt så är inte det heller. Väldigt tröttsamt, hade hellre vaknat 2-3 ggr för mat än att ha det såhär.....

• juliaannaeva

SessanM så höll min Tyra också på i ungefär 2 veckor! Men det har gett sig nu som tur är :) tror de bars var en utvecklings fas!

• SessanM

Hon har hållit på ganska många veckor nu, trodde först på utv. fas men nu vet jag inte. Provade precis att lägga henne på mage och hon somnade pang, nu har hon legat blickstilla sedan dess. MEN vi vågar inte ha henne så i natt, får köpa ett andningslarm om hon nu sover bättre på mage.

• Sladdis

Trodde jag var ensam om nattstrulet för det har inte skrivits om det på länge. Förutom du då Anjiali. Du och jag vännen! Hehe. Känns lite skönt att inte vara ensam.

• Tibell

Jag vågar inte skriva hur Lovis sover...då blir ni nog galna på mig :(

Men åh andra sidan sliter vi med hennes allergier som bara förvärras...så då kan jag trösta mig med att hon sover bra i allafall ;)