• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Fläskkarré asså? :P

På lördag är det dax för mig att bli aningen äldre, bokat in tjejkväll hemma hos en kompis med bara mina närmsta goaste kompisar, god mat och vin i massor :P tyvärr blev min man inbeordrad på jobb :/ (skitföretag) så nu har jag fått jaga barnvakt! Normalt hade Nina föräldrar tagit alla utan problem men nu är don självklart upptagen denna helgen, min syster ska med oss och nu svägerska jobbar på krogen så hon jobbar alltid på helgen! Till slut frågade jag min bror :) som sa ja! Goa unge (unge på 20år) han kommer hit och tar hand om alla tre tillsammans med sin tjej! Känns lite nervöst då han aldrig haft hand om någon så liten som Bastian men hans tjej har ju så det går nog fint :) det blir ju inte så många timmar som dom är vakna! Vi nattar ju alla vid åtta och sen sover dom hela natten!

• anjiali

Milifjor : lite of the topic

Sladdis: hoppas vi får bättre nätter samtidigt så ingen känner sig övergiven

SessanM: min tös sover vare sig dag eller natt. Undrar också hur hon orkar :-/

• Sladdis

Anjiali: Ja jag hade känt mig väldigt övergiven.

Matteo sover ca tre powernaps per dag. De är på ca 20 min. Tycker det verkar lite. Men han sover ju hela natten. Han är inte riktigt vaken när han bökar runt och han sover när han ammar även om det är var och varannan timme.

• momster

Oj här sover Denver nästan hela dagarna han kanske är vaken 3 timmar per dag. Nätterna vet jag inte om jag törs skriva men han vaknar Max 2 gånger/natt för att äta och hoppas det fortsätter så. Men då har vi andningsuppehållen som håller oss vakna.

Tyvärr har han fått mer exem så han har fått på armar och benen nu oxå :(

• millifjor

Det finns säkert ett gäng här inne som kan tipsa, kolhydratsfritt måste det vara, iaf mkt lågt kolhydratsinnehåll

• AAEV

Nej tjejer nu måste jag börja skriva mer! Läser alla inlägg och nickar oftast instämmande, men jag kommenterar sällan. Vet inte varför egentligen.

här rullar det på, Olympia är 4.5 mån och helammar än. hon har inte fått börja med mat än, det kommer
    Hon sover bra ibland, och ibland kass. har tagit bort klockan i sovrummet för det stressar mig bara att kolla när hon vaknrar hela tiden.
    Inatt har hon ätit säkert fem gånger... de två stora var också såna och slutade sen äta på natten när dom var 7-8 mån...

Idag har vi varit och beställt ny tvättmaskin och torktumlare. Vår torktumlare har varit sönder ett tag och tvättmaskinen är kass. Bestämde oss att köpa nytt denna mån då V brukar få mkt mer i lön i nov. Nu blev det inte riktigt så och vi (jag) har gått och oroat oss för hur vi ska få ihop pengar (ca 12000). om vi ev. skulle köpa torktumlaren kontant o ta tvättmaskinen på avbetalning (hatar avbet.) Vi skulle även önska oss ett bidrag i julklapp. Så kom min svärmor igår och säger att hon och svärfar bestämt att dom köper detta till oss, vi behöver bara gå in i butiken och bestämma vad vi vill ha för nåt. Jag har på riktigt världens bästa svärföräldrar!!! Så idag har vi beställt och det blev riktigt bra tror jag :)    

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • EllaBella02

Idag har jag gjort min konisering för att få bort mina cellförändringar. Allt gick bra, lillan skötte sig bra med pappa och åt ersättning en gång. Jag var livrädd innan för att bli sövd, men det gick ju så fort att somna så det var sjukt. Hann bara säga att jag blev lite yr och sen sov jag : ) nu får jag vänta 6-8 veckor på svar. Håll tummarna att de är bra.

• Sladdis

EllaBella: Skönt att det gick bra! Håller tummarna för att resultatet blir bra!

AAEV: Å, vad skönt för er! Härligt med sådana svärföräldrar.

Momster: Stackars Denver. Hoppas det blir bättre snart. Han sover mycket. Är det relaterat till hans problem med hjärtstopp?