• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Juliaannaeva : vad fick ni för penicillin ? Fick ni spektarmox eller nått liknande så var noga att tvätta vid blöj bytena då den fräter ganska bra i de smås rumpor.

• juliaannaeva

Vi fick kåvepennin.. Undra om de är samma för den. På Apoteket sa dem att den är lite lösande i magen, o min tös får ju messmör för att hon är hård. Så jag behövde inte ge messmör så länge hon åt detta!

• momster

Juliaannaeva : det är ju inte farligt att tvätta lite noggrannare. Jag skulle nog rekommendera det. Tror inte det var lika illa med kovepeninet. Men är ju dumt att chansa. Mins bara att dottern stor grinade för det sved så mycket när hon kissade så var hon helt röd i rumpan.

• Gulia84

Imorse testade vi gröt för första gången. Hade tänkt ge honom ett par skedar men det blev säkert 10 stycken. Han älskade det och bara gapade efter mer!
    Hoppas magen inte strular. Men det borde han väl redan känt av isåfall? Eller vad tror ni? Han fick även lite plommon-och päronpuré till.

• CattanB

Alla barn är ju olika men de bör du ha märkt under dagen :)
    Kul att han gillade de!
    Jag gav dottern så mkt hon ville ha redan från början och de har funkat bra.

• juliaannaeva

Precis! Alltid bra att lugga steget före :) men hon är så mycket bättre redan! Hade tänkte åka på skylt söndag idag, men vi verkar vara lite insnöade!! Har kommit massor snö här under natten :o får se när plog bilen hittar ut!!

• millifjor

- 10 grader här nu, plockade därför fram alla vinterkläderna, tog fram min jacka och skulle dra upp dragkedjan men nääää, jag var för tjock!!! galet less nu...

• Sladdis

Millifjor: Hade heller ingen vinterjacka som gick om så jag använder förra vinterns gravidjacka!:-/

• chess07

Ja nu är vintern här! - 15 imorse och inatt verkar de bli kallare. Hur tänker ni med dem små och kyla?

Bäddade in A i åkpåsen med overall och footsack ovanpå och han var lagom varm efter promenaden. Hunden måste ju ut och jag är ensam några dagar. Han somnade och sov jätteskönt hela promenaden i -14. Finns det riktlinjer på när bebisar inte ska utsättas för kyla?