• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Momster- hjälp! Läste efter att sett din länk... Sjukt hur det behandlades! Hur svårt kan det vara? Kärringen borde avskedats på stående fot!

Har varit med om liknande - nu var det ju inget barn utan brukaren jag jobbar åt, vuxen man med utvecklingsstörning.
    Kärringen jobbade på dagverksamheten, var kommunalanställd och bedrev någonform av fysisk misshandel... Det uppdagades som tur var och efter lång avstängning blev det avsked! Men det borde verkligen ske på fläcken!!!

Sånna pers är ju tot olämpliga att ha jobbandes med människor!

• anjiali

Trolla: nu vet de vad det är. Inte konstigt att hon har ont !!! Fy fan vad jobbigt. Man vill ju bara skydda dina barn. De ska inte behöva ha ont. Men cysta behöver inte betyda livsfara. Det finns bra hjälp att få. All styrka till er !!!!!

• chess07
    Trolla75 skrev 2012-11-30 14:39:20 följande:
    Millifjor- är absolut inte säker men, kanske är plagg som säljs i leksaksaffärer som även säljer barnkläder?

I går gjordes MRn och ni är det många som ska titta... Men vår läkare som tittat idag, trodde att det ev. Kunde vara en cysta?

Så tillbaka till ortopeden som ska göra ett utlåtande... Nu är hon uppsatt på en CT på bara knät ... Men det fanns ingen tid förrän på måndag. Så hoppas hon får permis över helgen.

Smärtlindringen funkade allt sämre så nu får hon något morfinliknande?

Vad skönt att få veta vad smärtan beror på! Cystor är ju ofta i regel godartade!

Sitter den i knäet? Finns ju något som kallas bakers cysta som man har i knävecket. Helt ofarlig.

Många kramar til er!
  • FruSandra

Grankotten
    Dessvärre är de inte alltid foglossning går över..
    Min faster har kvar sin, och då ska tilläggas att hennes son är 17 år nu...

• FruSandra

Ha! Sova är väl överskattat? Vilgot har vaknat varannan timme sen 7-8 veckor tillbaka..
    Tror att de är en av anledningarna till att jag blir sjuk hela tiden.. Förkylning för 4e gången på kort tid..
    Jag ger även tillägg på kvällen, men han sover inte bättre för det... :(

• Sladdis

Tråkigt att höra FruSandra. Trodde mest det var jag och Anjiali. Vi går på knäna men barnen är lika pigga och glada som vanligt. Konstigt. De borde ju bli störda själv även om de sover vidare direkt.

• EllaBella02

Jag fick det förklarat för mig att barn går ner i djupsömn i stort sett en gång i timmen. Den sömnen man blir utvilad av. Däremot vi vuxna går ner en max två gånger per natt. Därför är de utvilade och vi aströtta

• anjiali

Men hur är man en bra mamma till de andra två när man är helt slut ??? Igår kväll lagade jag middag, gnällig bebis hängande på mig samtidigt som jag försöker lära 9-åringen gånger tabellen. Kan tilläggas att hon är prepubertal och rätt så dryg. Pedagogiken och tålamodet var obefintligt. Bara ett av många vardagssituationer som är kaos å skit just nu när vi båda går på knäna. Här om dagen kom vi inte ens iväg till skolan efter världens meltdown på morgonen. Både jag och min dotter satt å grät i hallen. Trött som fan, bebis som inte sover på dagen och lika mycket krav som vanligt .

• juliaannaeva

Usch det låter jobbigt :( ska inte klaga på min som sover varje natt dock inget på dagen så de blir inte mycket gjort. Idag har hon nog kommit på nytt ljud. Hon tjuter hysteriskt så det skär i öronen!!! >

• EllaBella02

Trolla: Håller tummarna att ni kan få en 100%ig diagnos så hon blir smärtfri snart stackarn. Är säker på att det kommer ordna sig. A: Tror ni måste hitta någon som kan hjälpa er en dag eller två så du får vila lite och hämta ny energi. Finns det någon som kan ge dig lite avlastning?