• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Det undrar jag med, vi har -13 nu och jag måste ta med Rakel o hämta hennes pappa från jobbet, vår andra bil e paj :-/ byltade på henne massor med kläder, hehe

• skuttare

Det är svårt att veta med kylan tycker jag med. Det är ju skillnad oxå om de ska stå ute och sova. Gjorde våran idag i 10 minus. Ska man bara ut en Sväng och har dem under uppsikt såtycker jag nog att de kan vara ute nästan hur kallt det än är. De är ju ganska skyddade i vagnen.

• JWall

Är det någon mer än jag som ständigt är hungrig? Börjar bli orolig här att det är nått fel eller kan det bli så när man ammar?

Läste lite på nätet förut innan vi gick ut på julmarknad om det här med kyla och bebisar. Hos oss har det varit ca. 8- idag. Tog på Lill killen extra tröja, overall, tossor, vantar och bäddade ner honom i åkpåse med täcke. Toppade det med locket på med uppfälld sufflett. Kontrollerade ofta om han var varm/kall. Men han tycktes ha det bra. Liiiite varm kanske. Såg i också till att han inte blev kall i ansiktet :) sov gott i vagnen!

• tundra

Vi var och tittade på ett hejdundrande adventsfyrverkeri i kylan. -17 här i Uppsala.

Bäddade också ner lillbullen i overall skinmössa och ullkrage plus åkpåse. På vägen dit postade vår 2,5 åring sin önskelista till tomten och åkte lite pulka i slottsbacken.
    Mysigt och David var nöjd i vagnen i kylan. Det enda som var mindre mysigt var att amma ståendes i kylan. brrrrr.

• millifjor

En krage måste jag köpa! Tycker det blir en glipa i overallen och drar man upp dragkedjan hela vägen så slickar hon bara på den

• grahnkotten

Jwall, jag är också ständigt hungrig! Men det går åt 500 extra kalorier när man ammar.. Så man får säkert o sig lite för lite ibland! Eller har ökat på intaget så kroppen vill ha mer! ;)

Vi har också varit ute i kylan idag! Full mundering i vagnen! Men det är svårt att skydda ansikte p näsa, några tips?

• JWall

Grahnkotten: då är jag inte ensam iaf. Det är nog så att jag måste bli nogare med att äta lunch så jag får i mig tillräckligt. Har inga tips mot kyla i ansiktet. Får se om det kommer några bra tips här :)

• EllaBella02

Jag tycker det är svårt att skydda ansiktet på tösen. Kroppen håller man ju varm med filtar och så, men näsan och kinderna blir ju kalla. Hur ska man tänka där?

• SaJo81

Ligger slö som fan i soffan, fyllde år igår och var ute och festade för första gången sen typ augusti förra året, tål tydligen inte alkohol så bra längre :/ med en man som jobbar natt hela helgen så var det sådär skoj att ta hand om tre barn och varva det med toalettbesök :( det dröjer länge tills jag partar igen kan jag säga! Men det var skitskoj igår :)

• juliaannaeva

Jag tycker det funkar bra med en mössa som har "lappar" ner för öronen som även täcker kinderna :) o sen en fusk Olle på!