• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Ojdå. Många med bebisar som vaknar ofta på natten. Jag hoppas se en ände på det när hon går ur sin fas om kanske en vecka. 4månader igår. Det går så fort!! Hoppas alla bebisar sover gott inatt.

• juliaannaeva

Jahaja någon som gör mig sällskap inatt? ;) Tyra har antagligen fått öron inflammation o sover enbart i bärsjalen... Jouren tar inte in oss förena imorgon kl 11 :/

• Juli12

Hoppas alla sjuka bebisar kryar på sig snart så mammorna för lite sömn.

Vi började ju med lite gröt i söndags D är 4 mån och 1 vecka nu. Hitilis har det var knappt en kryddmått som gått ner men idag fick han lite mer än en matsked och verkade vilja ha mer! Hoppas inte magen strular, hur snabbt ökar ni andra på?

• Trolla75

Vanna är hemma på permis över helgen... Tillbaka måndag kl 9, en ct ska göras under dagen..,

Vad jag förstod hittills så sitter cystan inne i skelettet så det är inget som känns eller syns utifrån?

Och min erfarenhet säger mig att cystor är godartade... Så det håller vi tummarna för!

Bilderna ska ändå ner till Göteborg och ortopeden ska göra en bedömning efter ctn.

Krya på sig alla sjuklingar!!!

Caspian ser ut som en liten Rudolf, han är röd om nosen... Han vägrade somna i går, vi var vakna till två halv tre i natt... Och han somna ganska nyss på min arm, men har ännu inte kommit till ro! :( vaknar och storgråter... Jag tänker sova ända till lunch i morgon... ;)

Kram på er alla trötta mammor!
    Hoppas ni kan ta tillfällen i akt att ta små powernaps medan era små sover... De brukar göra underverk!

• millifjor

Håller tummarna Trolla!

Vår har testat gröt i en vecka nu, får typ en tesked, har inte ökat på mängden ännu och vet inte när vi ska göra det, tänkte ta det lugnt. Hon vill ju gärna ha mer men jag är rädd att magen blir bökig då.
    Blandar även gröten så den inte blir så tjock

• EllaBella02

Vi ökar med en tesked per mål fortfarande och gjorde sedan starten så nu är vi uppe i 11 tsk gröt, 11 tsk puré och 11 tsk fruktpure om dagen. Hon bara älskar puréerna men vi skyndar långsamt. Hon är 5 månader och en vecka.

• EllaBella02

Vi ökar med en tesked per mål fortfarande och gjorde sedan starten så nu är vi uppe i 11 tsk gröt, 11 tsk puré och 11 tsk fruktpure om dagen. Hon bara älskar puréerna men vi skyndar långsamt. Hon är 5 månader och en vecka.

• anjiali

Glömmer bort både gröt och ad-droppar. Är rätt mosig i huvudet :-0!!! Det får bli gröt till frukost.

Verkar som det snöar i hela Sverige utom här. Eller ???
    Denna helgen kommer gå i ett huj så var det måndag igen. Hoppas ni får en bra helg !!!

• Emmizen80

Även vi har kommit in i någon ny rutin att inte sova på natten... Det som tidigare vart så bra. Inatt har jag sovit max 5 timmar mellan 22:30 och 8:00. Lilleman vakna och åt lite vid ca 1:00. Sov 15 minuter, var vaken en valen till 6:00, sov sedan till 8:00. Ungefär så här har det sett ut dem senaste veckan, förutom att vi går upp kl 7:00 senast på vardagen för att dottern ska till skolan. Jag fattar inte att han orkar.... Han är verkligen ine trött eller ledsen mitt i natten, utan jättepigg och glad! Det lustiga är att så länge han är vaken sammanlagt på natten i ett sträck är han ALDRIG på dagarna.