• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    juliaannaeva skrev 2012-12-02 22:22:46 följande:
    Jag tycker det funkar bra med en mössa som har "lappar" ner för öronen som även täcker kinderna :) o sen en fusk Olle på!

En sån mössa har vi med. Jag tror inte det är någon fara med ansiktet, se till att inte utsätta det för blåst och sol. Lite rosiga på kinden är ingen fara tror jag.

Här är -20 idag...! Ingen promenad med hunden idag. Pälsade på lilleman, satte honom i selen med skyddet över selen och gick ut så hon fick kissa och bajsa.

Idag är det BVC besök! Ska bli spännande att se hur stor han blivit !
  • chess07

Jaha då har vi varit på BVC och vår kille som är dryga 4 månader väger 8910 g och är 67 cm!

• Hera78

Chess: Oj, en viss skillnad mot vår lilla tös som är 5,5 månad och väger 5300 gram och mäter 61 cm

• FruSandra

De står nu i nya säkerhetsbladet att man inte ska låta de små stå ute och sova på vintern..
    De för att psd har ökat under de förhållandena.. Man har klätt de alldeles för varmt.. Både fleeceoverall, åkpåse, och täcke är alldeles för mycket enligt Bvc..

Våran lilla kille är jätte varm av sig så ja använder mössa fleece overall och 2 tjocka filtar + skyddet till vagnen o nu e de - 15 här.. O då är han näst intill svettig...
    Vet inte hur ja ska klä han imorn när farmor ska promenera nere på stan ( med spring i affärer) ..
    Första gången hon ska passa honom.. Jag ska lyxa till de med ansiktsbehandling ;)

• chess07
    Hera78 skrev 2012-12-03 16:34:27 följande:
    Chess: Oj, en viss skillnad mot vår lilla tös som är 5,5 månad och väger 5300 gram och mäter 61 cm

Oj! Ja de va skillnad! Han helammas ju än och får smakisar med gröt varje dag. Grädde i mjölken kanske!
  • Hera78
    chess07 skrev 2012-12-03 18:12:22 följande:
    Oj! Ja de va skillnad! Han helammas ju än och får smakisar med gröt varje dag. Grädde i mjölken kanske!

Dottern är född prematur och kraftigt tillväxthämmad (1332 gram, 40 cm) så hon kommer att ligga efter ett tag. Jag vet inte ens vad en "normalstor" bebis ska väga runt 6-månadersåldern?
  • CattanB

FruSandra - en overall som går att öppna lätt så kan farmor bara dra ner dragkjedjan när hon är inne i affärerna :)

Jag kör med en tjockare body/tröja och sen en tjock overall och drar alltid ner den när jag går in i affärerna. Nu när de är så här kallt har jag även en filt som jag slänger över sen när man ska ut..
    Men de kan fasen vara svårt ibland alltså. Kontrollerar hela tiden hur dotra känns så man kan reglera kläderna.

Men hellre lite för mkt i denna kylan än för lite Tycker Jag.

• chess07
    Hera78 skrev 2012-12-03 19:58:10 följande:
    Dottern är född prematur och kraftigt tillväxthämmad (1332 gram, 40 cm) så hon kommer att ligga efter ett tag. Jag vet inte ens vad en "normalstor" bebis ska väga runt 6-månadersåldern?

Ok! Jadu min kollegas son väger ca 8,8 kg och är 72 lång. Han ligger ovanför "normalkurvan". Så kanske 8 kg?
  • Trolla75

Caspian vägde vid 4,5 månader 8350 o va 66cm lång...

Jag kör med po.ps ullbody, ullbyxor och ullstrumpor under overallen... Ingen åkpåse än men filt över overallen...

Men tipsar om ullkläder närmast kroppen!