• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Trolla, håller tummar och tår... Stor kram!

-------------------------------------------------------------

Vi har också en liten Buddha :) Ska bli spännande på 5-månaderskollen. 4,5 månader vägde han 7550g och var 64cm. Känns som om han blir tyngre för varje dag, åtminstone säger mina armar mig det. Nu är han dunderförkyld också så det blir extra mycket bärande just nu. Igår hostade han upp hela portionen ersättning för att slemmet satt i vägen. Idag har han inte kräkts lika mycket, men hostar och snörvlar gör han.

Har ringt till både vårdguiden och en barnläkarmottagning för att kolla läget om och när man ska bli orolig för RS. De sa att i princip alla barn någon gång får RS-viruset och att det inte behöver vara någon fara. Även en förkylning som inte är RS kan vara lika jobbig för barnet. Man gör inte så mycket vid förkylningar, men om man som förälder tycker att barnet får onormalt jobbigt att andas eller om det har mycket jobbigt när det hostar. Såklart är det allmäntillståndet man ska kolla mest på, dvs om barnet inte äter, kissar eller bajsar och/eller om det är för slött. Då ska man åka till en barnläkaremottagning eller barnakut (ej VC eller närakut när det är en så liten bebis) så får man hjälp med inhalator eller så.

Ni som haft konstaterat RS, hur har symptomen varit och vad gjorde de på sjukhuset? Hur bra hjälp har ni fått tycker ni?

• EllaBella02

Vi hade nog inte RS men väl dunderförkylning. De vi fick var att är man orolig som förälder så ska man åka in sp man kan få bli lugnad. Känner man att de är onormalt trötta, inte får i sig mat ordentligt och som du säger, allmäntillståndet är kraftigt påverkat. Det ÄR lätt att det går ner i lungorna på dessa små, och hellre en gång för mycket än en gång för lite sa dom till mig.

• momster

Tekla : nu var det 10 år sedan sonen hade rs men han blev riktigt dålig och fick inhalera syrgas varannan timme i tre dygn och vi blev inlagda i en vecka om jag mins rätt men då fick jag inte rätt hjälp från början för han var för pigg enligt dom men slö enligt mig osv.

och nu med Denver misstänkte de först rs men var ett nära besläktat virus. Men sen är det ju nått mer oxå men de hittar inte vad.
    Och denna gång har vi verkligen fått bra med hjälp. Så beror nog på vad man får för läkare.

Men gå på din magkänsla. Det är du som känner ditt barn bäst och vet om nått inte är som det brukar.

• FruSandra

Trolla ja tänker på er!
    Min mamma hade en tumör i knät. Den va godartad och opererades bort med en titthåls op..
    Jag hade en cysta i nacken -94, den opererades bort (och nu har jg världens fulaste och största ärr efter.. )

• FruSandra

Idag blir Vilgot 5 månader.. De firade jag med att gå o få en ansiktsbehandling ;)
    Farmor passa Vilgot under den timmen :)

• chess07
    Trolla75 skrev 2012-12-04 21:26:35 följande:
    Tack alla

Många tankar och kramar till er! Som ellabella skriver tror ja inte dem säger att den är godartad om så inte är fallet. Dem kan säkert se på strukturen på vissa tumörer om de är goda eller onda.
  • Trolla75

anjiali- den sitter inuti skelettet precis under knät. Så länge dom kan garantera att den är godartad så håller jag mig på mattan...

EllaBella
    chess- först säger dom att det är en cysta ( som för mig är något helt ofarligt).
    Nu ändrades det tvärt! Har dom sagt fel en gång så undrar jag nu hur sjutton dom kan veta att den är godartad utan ett enda prov?

Men tror vi får bättre information från Sahlgrenska så längtar efter att få höra ifrån dom och önskar givetvis att Näl nu har rätt att den är godartad!

Förlåt att jag drar ner stämningen i tråden... Men tycker det känns bra att skriva av mig...

Kram på er alla!!!