• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AKT83

Tilde somnar oftast i spjälsängen, ibland helt själv ibland genom att vi håller henne i handeln eller klappar henne på pannan. De senaste nätterna har vi haft låååånga uppvak pga täppt näsa och så lära storebror att sova i sin säng på det. Klockan är nu strax fyra och jag har varit vaken sedan två ungefär. Kommer vara död i morgon men det kan inte bli någon vila eftersom stora killen är hemma från dagis på måndagar. En endaste hel natts sömn önskar jag mig i julklapp. Det var lite mer än 6 månader sedan nu... Att kroppen fungerar är ju helt otroligt.

Nu sover stora killen bredvid oss i alla fall och Tilde ligger i sin säng och försöker sova men det är inte så lätt för henne att somna märker jag. Oftast samsover vi annars efter första amningen. Hon kanske får komma upp så att hon går högläge genom att sova på min arm...

Håller tummarna att ni andra har bättre nätter än detta.

• skuttare

Jag skulle aldrig klara av att låta mitt barn ligga å skrika sig till sömns bara för att hon ska sova i sin säng. Stora tjejen var en sån som gärna blev gungad i famnen till sömns väldigt länge. Hon somnade i vår famn med välling tills hon säkert var bortåt året. Den lilla har ett helt annat lugn vid sovdags. Hon har precis kunnat somna själv på några kuddar med oss i soffan. Så har vi tagit med henne när vi gått och lagt oss. Vi har provat att natta henne i sin säng och det gick bra tog dock lite tid. Typ en timme, men nöjd och glad. Dagen efter tog det ännu längre tid och till slut blev hon lite sur så vi tog med henne ner. Senare på natten blev hon snorig så det kan l hända att hon inte mådde så gott. Får prova igen när hon blivit frisk . Men skulle som sagt aldrig klara om hon var ledsen. Då får hon va famnen.

• millifjor

Vi lägger Rakel i vår säng med gosefilt och napp, lyssnar även på musik ibland somnar hon efter ett tag( nån ligger alltid bredvid henne ) och ibland blir hon gnällig och då får man vagga henne till sömns i famnen. Vill inte att hon blir ledsen innan hon ska sova, tror också att hon är för liten för att försöka få till sovrutin att sova själv. Hon har alltid varit en bebis som behöver otroligt mkt närhet så jag vill inte tvinga bort henne

• SessanM

Vad skönt att höra att man inte behöver få de att somna själva än. Här vaggar vi Emilia till sömns och har varit lite orolig för att vi kanske borde sluta med det men då kan jag vara lugn :)

• EllaBella02

Skulle heller aldrig låta min bebis gråta sig till sömns. Känns som de somnar av utmattning istället för trötthet. Fy vale. Men alla gör som de känner är rätt för dom antar jag. Vår tös somnar bredvid mig i stort sett direkt när jag lägger henne. Ammar och sedan nappen. Kommer aldrig köra femminutersmetoden på mitt barn. Jag är inte tillräckligt stark för det. Jag tänker att det löser sig ändå på ett eller annat sätt : )

• juliaannaeva

Jag har hört att om man lägger barnet i sin säng o den skriker sig till sömns då är dem inte redo för att somna själv! Man får nog backa ett steg om dem skriker sig till sömns, men som sagt alla gör på sitt sätt :)

• anjiali

Jag ammar till söms. Har fått tidigare barn att somna utan någon femminutets metod och det är jag tacksam för. Skulle aldrig klara av att låter henne gråta sig trött.
    Men det är väl olika bebisar och alla gör vad de själva tycker känns bra.

Efter tre nätter med pappa så tror jag nog att jag faktiskt vågar tro att vi lyckats bryta de jobbiga nätterna. I fem nätter har hon vaknat första gången vid tre. Ätit och somnat om till sex . Hoppas det fortsätter hålla sig

• grahnkotten

Heja heja! Hoppas att spiralen har vänt för er! :)

Vi lägger oss tillsammans i vår säng och Melvin somnar snabbt där! Lyfter sedan över honom i sin spjälsäng! Det funkar bra för oss! Jag tror att barn behöver mycket närhet och att det löser sig m tiden!

• Tibell

Här får Lovis välja hur hon vill somna vill hon somna själv i sin säng gör hon det lugnt och tyst inom några minuter men blir hon ledsen får hon komma upp och somna i famn ! Funkar utmärkt för oss...

Hon är också väldigt sällskapssjuk och vill gärna hänga på höften..tur hon inte är så tung med sina 5 kg

• enilorac81

Tack för svaren allihopa. Lille E grät av och till igår mellan 20-21 och jag gick in var 5:e min och sa god natt. Sedan gick min sambo in, tog upp honom och lade honom igen direkt och lade sedan handen på magen, han blev lugn och somnade själv då. Sedan sov han till 4, och det var skönt! Och då fick han bröstet, jag lade tillbaka honom i sin säng och han sov vidare till 7:20 och sedan sov vi tillsammans till 10!!

Ska försöka med 5 min metoden i en vecka, måste ge det ett försök, hade problem med ryggen innan graviditet och känner nu av nästan 6 månaders bärande att ryggen tar stryk.

Jo det finns ju olika typers av gråt, och man får lära sig att tolka det helt enkelt.

Jag återkommer om en vecka och berättar hur det har gått ð???