• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna

Frös bara in i barnmatsburkar sist, ingen sprack och det blev bra storlekar. Miljövänligt och perfekt mängd om man gjorde hela måltider. Plast litar jag inte på om det inte står att de är fri från gifter'

• anjiali

Två nätter på raken har Milea sovit från 20-21 till 03 !!!! Varit lika förvånade både jag och min man :0
    Vågar då inte hoppas ännu att det är ett det håller i sig. Kanske kanske... Hoppas hoppas. Vi tog ju bort mig och amningen på natten. Nu ammar hon innan hon somnar, sen ersättning vid tre och så ammar jag tidig morgon. För sen vid fem tiden tycker hon det är morgon.

• juliaannaeva

Åh vad skönt! Hoppas de håller i sig! Här är de misstänkt öroninflamation igen...tyrA har skrikigt hela natten o direkt man sätter henne upp är hon nöjd... Väntar på att vårdcentralen ska ringa!

• millifjor

Skönt Anjiali! Det blir ju bättre med tiden, har ju knappast sett en tonåring som vaknar hundra gånger om natten

Om bebis får kväljningar av typ morotsmos, ska man fortsätta o ge en smakis om dagen ändå eller ska man backa? Hur tänker ni alla mammor därute

• skuttare

Anjiali: det är ju jättebra!!! Betydligt bättre än min och då tycker jag ändå att min sovit ganska bra!!

• skuttare

Millifjor: det är ju ganska vanligt att det kväljer dem lite i början. Allt är nytt både smak och konsistens. Prova igen du men det går ju att prova nåt annat då tex potatis eller palsternacka och prova morot sen när konsistensen känns okej för henne. Man får prova sig fram

• millifjor

Tänkte så jag med, kanske ska späda ut med lite vatten så det ej blir så tjockt!
    Just det, glöm ej att önska en låt i Musikhjälpen i P3! 50:- kan ni avvara i kampen om att alla barn ska ha rätt till rent vatten, tänk hur bra vi har det här o tänk sedan att det skulle vara just våra bebisar som skulle växa upp i slummen och få tvätta sig i skit, ingen kul tanke!
    Kom igen nu, nåt kan vi göra, om alla går ihop så gör vi skillnad!

• tundra

Anjiali! Vad skönt att det börjar normalisera sig! Skulle det börja strula igen så vet ni nu vad som funkar - lite pappa-dotter tid på natten.

• anjiali

Pappor är bra att ha !!! En stor fet eloge till ensamstående mammor.

Milifjor : ehheehe ja det ger ju hopp. Tonåringar sover ju en hel del . Skönt att man vet att det blir bättre.
    Jag ska definitivt önska en låt. Kan bara inte komma på vilken låt ännu .
    Fortsätt du prova ge lite andra smaker och som du säger, kanske späda ut lite till.