• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Ellabella: så hade min stora tjej när hon var liten. Blod i slemmig avföring alltså. Det visade sig att hon var komjölksallergisk. Men hon hade ju kolik oxå. Behöver ju absolut inte vara nåt konstigt heller men det gör ju inget att kolla upp med bvc. Dra isär öppningen lite försiktigt så kanske du kan se nån liten spricka. Det går ju att smörja like med inotyol eller nåt isåfall. Det gjorde läkaren på min och sa till mig att smörja.

• Tibell

Skulle era bebisar fortsätta bajsa blod bör ni vara uppmärksamma...det kan vara allergi. Men är det bara tillfälligt är det nog inget att oroa sig över ! Håller tummarna att det slutar !

Gulia 84 har han mycket hosta ? Be Isåfall läkaren lyssna om det kan vara förkylningsastma ! Min stora dotters astma började så...

Men det kan lika gärna vara helt normalt men att han kanske behöver någon medicin som hjälper honom lite.

Här var vi tampats med lovis utslag nu ett par dagar. Men så skrev läkaren ut allergimedicin igår och nu efter tre doser är det nästan borta..skönt . Hon såg inte riktigt klok ut

• chess07

Hoppas ni som gett och ska ge spruta slipper för mycket feber och jobbigheter!

Blod i bajset beror oftast på att dem små för hemorrojder för dem tar i när de bajsar. Är blodet färskt och klarrött så kommer det ifrån sista delen av tarmkanalen, alltså analen. Om det däremot är mörkt och gammalt blod så kommer de från någonstans högre upp i tarmen, då är det viktigt att kolla upp orsaken.

Hoppas det inte blivit mer för er som haft så med dem små!

Vi är hemma i Värmland för julfirande och bara myser! Arvid charmar hela släkten med sitt stora smile med skrattgroparna :)

• AKT83

Min BVC sa att den där lilla febern som de ofta får vid sprutorna bara gör att vaccinet tas emot i kroppen på bästa sätt och är allmäntillståndet gott så är det bättre att strunta i febernedsättande och låta kroppen jobba. Så stressa inte med feber på 38 grader.

Feber verkar annars vara det som går på dagis nu, min stora har varit hemma idag med 39,8 grader och varit ordentligt hängig, sov till och med en stund (vilket vi får sota för nu vid nattningen).

Hoppas på en god natt till alla! Tänk om det i natt plötsligt händer?! Tveksamt men man vet ju aldrig ;)

• FruSandra

Jag behöver hjälp!

Vilgot har till o från haft förhöjd temp i flera veckor.. Vissa dagar har han haft 37.7, senare kan han ha 37,2 för att senare ha 37.8, andra dagar har han 37.4 hela dagen och i söndags hade han 37,9 och senare 38, igår hade han 37,7 för att sedan ha 38, idag har han haft 37.8..
    Men imorn är de dags för 5 månaders sprutorna, men ska man verkligen ta de med förhöjd temp?
    Jag vill att dom ska kolla sänkan på hinom.. Feber e ju ingen sjukdom men de är ju nåt som orsakar den..
    Han är pigg o glad, men man ser på hans ögon och rosig kinder när tempen är högre...
    Snälla hjälp mej med råd..

När ja skulle ta fästingaprutan hade ja en inflammation i armhålan, då fick ja egentligen inte ta den för att man inte vet om de skulle va en biverkning av spruta. Eller pga infektionen..
    Borde ite de va samma med hans sprutor?

• enilorac81

Lovisblomman- exakt så höll lilla E på, kom till ro så fort man tog upp honom, och det var det som tärde på mig och min rygg, det var därför vi började med 5 minmetoden. Och han är 5 månader och 2 veckor.

Idag så var det inte mkt gråt, mest lite snack innan han somna efter 20 min och jag gick var 5:e min. Ska bli intressant och se hur länge han sover.

FruSandra- jag tycker det är svårt att veta, men tror att BVC inte vill att de ska ha feber när man ska ta spruta, men han verkar ju inte ha jättehög feber...svårt det där

• EllaBella02

Jag tror inte de sprutar när man har feber. Ingen direkt fara har jag hört men de är rädda att immunförsvaret redan är aktiverat och att man därför inte får lika bra skydd mot sjukdomarna man vaccinerar mot

• grahnkotten

Jag förstod på min BVC ssk att barn han ha den temp och inte ha feber., över 38, skulle kolla tyckte hon.. Men fråga imon!