• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Jag upplever också att min bebis är mer gnällig än vanligt och vill bli buren omkring mycket mer. Min är drygt 5 mån.

• enilorac81

Det händer mycket i tråden! Kul med alla dop, läsa om matvanor för de små osv.

Måste bara fråga- kan era bebisar somna på egen hand inför natten i sin egen säng, eller hur gör ni? Vi försöker få vår son att somna själv i sängen, han gråter och gråter i mer än 1h, kan ju inte vara normalt att gråta så mkt! Eller? Men någon gång måste de ju vänja sig. Ja och jag sitter bredvid honom i sängen, men han kommer ändå inte till ro ð???

• Gulia84

Liam är oxå drygt 5 månader.
    Och vi får alltid gå runt med honom när han ska sova.... Det har vi alltid fått göra. Hur länge behöver man det tro?

• Sladdis

Enilorac: bebisar vill vara nära och har ett stort närhetsbehov när de är i denna åldern. Jag tror det är för tidigt att sovträna dem. Men självklart är det upp till var och en hur man vill göra.

• Juli12

Enilorac81 jag kanske förstår helt fel nu men låter ni bebisen gråta i mer än en timme?!

Vi vaggar i famnen eller ammar till sömns, träna på att han ska sova själv har vi inte tänkt på än....

• CattanB

Jag hade Othiliia i sängen tills hon va 2v.
    Jag kommer aldrig våga ha henne, eller näst barn, i sängen efter den gången jag sov så djupt och la en kudde över henne. Tack och lov att hon gnällde till!!! Absolut den värsta ångesten jag någonsin upplevt!

Vissa kvällar när hon inte är speciellt trött kan hon gråta i nån kvart.. Jag kör ju 5 min metoden. Men de har vart nån kväll hon skrek 45 min. Men jag stod på mig och plocka inte upp henne.

Alla barn är ju så olika.. Alla vill ju inte heller att barnen ska ligga och skrika. De känns ju i kroppen när ens barn är ledsen men man hör ju oxå skillnaden på skrik och skrik.

En vän till mig har en dotter som alltid haft svårt att somna och sova (1,5 år idag) och jag hade henne en natt. Mamman bar runt på henne, rulla i vagn mm för att hon skulle somna. Jag körde 5 minuters metoden på henne (ca 6 mån va hon då) somnade på 1h ist för 3,5h som de bruka ta.

Så Ottis får gå och lägga sig samma tider och har istort sätt samma rutiner varje dag. Aktivering, kvällsrutiner osv. Oftast är hon ju så trött att hon slocknar på ett par min.

• momster

Här sover Denver mellan oss. Och nån gång har det hänt att han somnat sj i sin säng.
    Jag försöker vänja han att sova sj men de går inte så bra tyvärr.

Han har oxå kommit in i nån period där han vill bli buren nästan hela tiden och ska bara vara med mig.

I dag har vi kört en sladd/slang fri dag som vi kallar det. Då vi inte haft larmet och tagit bort slangen från magen under dagen.
    Det har funkat riktigt bra. Men det är ett ständigt passande i stället.

• Gulia84

Jag har inte hjärta att låta han skrika. Får för mig att han tror att han är övergiven eller att vi inte älskar honom. Hua!!

• Lovisblomman

Sedan min tös var drygt två månader har hon sovit själv i sin spjälsängen. I med tutten bara så sköter den jobbet (sitter bredvid tills hon somnat). Hon har varit väldigt lättsam på den biten. Tar en 10-15 min sen sover hon.
    Men skönt att höra att fler har gnälliga bebisar, hon är mest nöjd i famn o ikväll tog nattningen en hel timma pga gnället.

• SaJo81

Vår lille kille somnar oftast själv i sin säng, man kanske får gå in ett par gånger och stoppa in nappen men det går rätt fort ändå :)
    Nu hostar han jättemycket och är snorig så han e fortfarande vaken efter sista kvällsmålet för nästan 2 timmar sen :/ egentligen skulle han vaccineras imon med men så lär det inte bli!