• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Fru Sandra, vilken mysig bordsdekoration!

Vårt kompiskalas för 4-åringen gick bra! 5 kompisar och lika många föräldrar. Idag är det släktkalas. Vår Ludvig är född på julafton så vi tycker att det är viktigt att fira ordentligt innan.

Har börjat vänja mig vid pigg bebis kl 04 nu. Hade det på tok för lyxigt innan ;)

• Tekla78

Fru Sandra, vilken mysig bordsdekoration!

Vårt kompiskalas för 4-åringen gick bra! 5 kompisar och lika många föräldrar. Idag är det släktkalas. Vår Ludvig är född på julafton så vi tycker att det är viktigt att fira ordentligt innan.

Har börjat vänja mig vid pigg bebis kl 04 nu. Hade det på tok för lyxigt innan ;)

• Tekla78

Men varför blir det postat 2ggr?! Jag var så noga med att inte trycka fler gånger.

• skuttare

Nu har vår lilla tjej blivit förkyld igen! Det är så tråkigt. Tack och lov så har hon inte haft nån jättejättejobbig förkylning än. Peppar peppar... Lite snorig och tät i näsan. Fick bli lite näsdroppar inatt. Känns som om jag har varit vaken hela natten fast jag inte varit det. Är så trött!! Hade ju redan några uppvak för mycket men nu blir de ju så klart ännu fler om hon är förkyld. Snart bär det av till ridskolan med stora tjejen och ponnyn. De ska hoppa på julklappshoppning. Hela 10 cm

• EllaBella02

Noterar ett intressant helgfenomen. Jag hinner gå upp, göra iordning tösen, ge henne gröt, amma, äta frukost själv, duscha, klä på mig, och släppa ut hundarna innan mannen ens gör en tillstymmelse till att vakna. Antar att han behöver sovmorgon. Inte ett dugg ironisk.

• EllaBella02

Kul att alla kalas gick bra! Och kryakramar till lilla snorisen och hoppas mamma får sova under dagen : )

• tundra

EllaBella:

Inför ett rättvisesystem! Varannan sovmorgon har jag och mannen. Oftast är ju de små lättast på morgonen när de är utsövda och får de nån sked morgongröt så dör de inte av att inte amma på nån timme!

Låt honom vara uppe 2h själv så kan han komma tillbaka med en lagom trött tjej som vill amma och sova lite till.

• FruSandra

Idag fil ja sovmorgon! Ja ligger i sängen än, vaknade för 15 min..
    Vilgot o maken gick upp vid 9...
    Vi är hos mina föräldrar så då kan ja slappna av mer..

• Gulia84

Är det nån mer som har en bebis som inte vill vara själv knappt nåt? Jättegnällig är han. Förstår inte va som tagit åt honom på det senaste

• CattanB

Gulia84 jag känner att på den senaste veckan har du blivit så. Jag började fråga lite på BVC och vänner. De kan vara en liten separationsångest som smyger sig på. Jag visste bara om att de kom mellan 8-12 månader. Men att de kan smyga sig på tidigare.

Men helt ärligt är jag lite skeptisk till att de skulle vara de. Men de är de ända som stämmer in mest. :S