• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Vilgot har sovit konstant sen 18.45, de har väl typ aldrig hänt..
    De dumma är att ja verkligen inte kan somna.. Ja ligger o oroar mej över hans feber, (bara 38 sist, men ändå) o lyssnar på andningen.. :S
    Varför kan ja bara inte sova!
    Plutten ligger o skrattar i sömnen, o mitt hjärta blir alldeles varmt!

• SaJo81

Trots hosta och snuva somnade lilleman som vanligt ikväll! Skönt med tanke på attan var vaken mellan 23-02 igår! Nu ska jag sova och imon får jag sovmorgon :) sedan ska vi klä den nyinköpta julgranen :) god natt på er

• AKT83

Skuttare; det låter som en bra idé med paketen. Min son är fyra och har sovit hela nätterna i sin säng ända tills lillasyster kom, tycker att det är ok egentligen men med båda barnen i sängen så får jag så ont i kroppen. Som det är nu så vaknar han oftast vid tre och då går jag tillbaka med honom och så somnar han medan jag sitter hos honom. Är lite orolig för att han inte ens försöker somna om själv...kör på en stund till och får prova paket annars sen :)

Idag blev det morgon vid halv sex...kommer vara död sen!

• skuttare

Vår lilla tjej börjar sova sämre och sämre. Igår på dagen Sov hon endast 3 gånger 30 min. Många uppvak inatt. Skönt att mannen snart är ledig två veckor. Det känns som om hon inte har tid att sova. Det verkar hända mycket nu. Ska väl precis ha gått ur ett utvecklingssprång.

• enilorac81

FruSandra- känner igen känslan av att ligga vaken och lyssna på ifall de sover, speciellt när de förr vaknat väldigt ofta.

Nattens resultat av 5 min metoden var att han somnade inom 20 min dvs, 19:50 sov djupt till kl 1 då han bajsade, så fick ta upp och byta på honom. Sedan lade jag ned honom i sin säng igen, han låg och krånglade lite i sängen utan att ljud, sen skulle jag lägga på honom täcket och då blev han lite ledsen, lade honom vid bröstet, han åt och jag lade tillbaka honom direkt, sen sov han till kl 7! Då tog jag honom till min säng så sov vi vidare till 8:30!

Elias har börjat "snacka" mycket, typ "dadada,lalala" osv, väldigt gulligt

• EllaBella02

Är det någon fas nu igen vid 6 månader? Min tös har verkat mer trött och sur de senaste dagarna. Ingen feber eller andra symtom.

• Trolla75

Idag firar vi 5 månaders dagen här! Tänk 5 månader redan... Hjälp va fort det går!!!

Jag ammar ff till sömns, han får ligga kvar på armen tills han sover ordentligt, då är det lugnt att flytta över honom till sin säng. Har jag för bråttom och han inte somnat riktigt så gråter han i protest... Då måste jag börja om! Så jag är väldigt låst på kvällen/tidig natt.

• EllaBella02

Då har vi varit på 6 månaderskontroll lite tidigt pga jul : ) och även tagit sprutan : ( stackars liten blev jätteledsen. Ny är hon däckad och sover. Dumma men bra sprutor. Hon vägde 7.325, mätte 65 och huvud 41,8. Följer sin kurva bra.

• Gulia84

Imorgon ska Liam ta sin 5-månadersspruta. Usch!
    Innan det ska vi till doktorn med honom för sin hosta. Hans kusin som är 8 månader har lunginflammation så vi vill utesluta det. Hua! Denna dumma hosta. 2 månader har han haft den :(