• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Vår lille grabb är jättehostig :( och snorig som bara den! Tack o lov för näsfridan! Hoppas det lugnar ner sig snart (innan jul), han skulle få 5-månaders vaccinet igår egentligen men självklart inte med den förkylningen, så var det ju självklart fullt upp i mellandagarna så vi fick ny tid den 4:e januari!

Idag åkte julgranen fram och våra två stora killar fick pynta! Första gången dom tyckt det va skoj så nu ser den verkligen "pimpad" ut! Haha :)

• Trolla75

FruSandra- förhöjd temp?
    Tycker det låter som "normal" temp?
    Feber på barn räknas väl först efter 38 grader?

Men alla är vi olika...
    Det viktigaste är att allmäntillståndet är bra, att han inte blir slapp och slö.

• Gulia84

Tibell: Han är inte jättehostig men när han väl hostar låter det som hela halsen rivs sönder och idag började han gråta efter hostan. Läkarn var sagt att det är lite krupphosta. Jag vill veta mer om det.

Ikväll så har han för andra gången ( hände för tre nätter sen oxå) spytt rakt ut. Alltså så som de gör i film. Riktig kaskad! Stackarn. :( tror det är slemmet som gör det. Hela hans säng och golvet blev nerspytt :(

• chess07
    FruSandra skrev 2012-12-18 21:39:50 följande:
    Jag behöver hjälp!

Vilgot har till o från haft förhöjd temp i flera veckor.. Vissa dagar har han haft 37.7, senare kan han ha 37,2 för att senare ha 37.8, andra dagar har han 37.4 hela dagen och i söndags hade han 37,9 och senare 38, igår hade han 37,7 för att sedan ha 38, idag har han haft 37.8..

Men imorn är de dags för 5 månaders sprutorna, men ska man verkligen ta de med förhöjd temp?

Jag vill att dom ska kolla sänkan på hinom.. Feber e ju ingen sjukdom men de är ju nåt som orsakar den..

Han är pigg o glad, men man ser på hans ögon och rosig kinder när tempen är högre...

Snälla hjälp mej med råd..

När ja skulle ta fästingaprutan hade ja en inflammation i armhålan, då fick ja egentligen inte ta den för att man inte vet om de skulle va en biverkning av spruta. Eller pga infektionen..

Borde ite de va samma med hans sprutor?

Det där räknas inte som förhöjd temp. Bebisar har upp till 38 grader i normaltemp, de kan tom ha upp till 38,5 om de varit livade innan man tar den!

Det går vi efter på jobbet när vi tar hand om små barn. Och allmäntillståndet!

Inget att oroa sig för :)
  • EllaBella02

Har bytt en till bajsblöjor nu. Hör inte till vanligheterna att hon bajsar på natten. Lite färskt blodslem igen. Temp på 37,4

• Lovisblomman

Enilorac: jaha okej. Hoppas det är bara tillfälligt det här skriket. Annars får man ta och fundera hur man ska göra. Att nattningar ska gå från en kvart till två h känns ju inte riktigt kul.
    Fortsätt med dina uppdateringar om fem min metoden så får man höra hur d går:)

• FruSandra

Chess, trolla och grankotten
    Konstigt att de säger så olika.. Här på Bvc sa de att 37,7 o uppåt är upphöjd temp...
    Hans normaltemp ligger på 36,7-37,3...

• skuttare

Ellabella:låter ju inget vidare. Kanske ringa bvc för säkerhets skull.

• EllaBella02

Ja, jag ska prata med dom idag är planen. Här säger de också att d kan ha upp till 38, och att de ska över 38,5 innan man ska ge Alvedon. Nu hade min tös 37,7.