• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

SessanM : har du testat ge henne en napp i Handen och en munnen ?
    Denver har snutte och leker med nappen så nu på slutet har han haft sin kanin att gosa med nappen i munnen och minst en napp i händerna ibland en i varje hand så han inte ska dra ut den han har i munnen.

• ToKar

Glasburk är nog inget vidare. Däremot kan man mixa mat och göra klickar på ett bakplåtspapper och sedan frysa in. När de blivit hårda så lägger man dem i en påse. Så gjorde jag när sonen var bebis och ska göra likadant nu. Man kan ha allt för sig eller blanda hela måltider. Jag gör lika till gröten. Banan skivar jag och fryser in. Då är det bara att ta fram en skiva och micra med vatten i 30-45sek och sen blanda i gröten.. Annars får h ag bara slänga en mass frukt och det vill jag inte :-s

• millifjor

Bakplåtspapper låter ju bra, iskubar blir så små o man måste ha så många
    Nån sa att man kunde frysa i glasburk men att man inte ska fylla i ända upp till kanten då. Ska testa, ännu äter hon inte så mkt o hon fick dessutom kväljningar av min morotsmos idag :-/

• tundra

Maten/vätskan expanderar inte bara "uppåt" utan även åt sidorna. Risken är att du får massa glas i frysen.

Det finns speciella små plastburkar i portionsstorlek på ex babyproffsen. De tycker jag är smidiga. Lånade ut dem till svägerskan och nu har jag fått tillbaka dem till David.

Jag gör all mat själv så då används de ju flitigt ett bra tag även om det kan kännas onödigt att lägga pengar på plast.

• Sladdis

Men va fan. Öppnar posten och det står att mannen inte får några pengar från FK för när han var hemma då Matteo hade RS. Jag har fått sjukpenning för perioden eftersom jag blev dålig samtidigt och inte orkade ta hand om M själv. Jag vet andra som gjort så så varför säger de nej till oss?

• chess07
    Sladdis skrev 2012-12-13 14:49:15 följande:
    Men va fan. Öppnar posten och det står att mannen inte får några pengar från FK för när han var hemma då Matteo hade RS. Jag har fått sjukpenning för perioden eftersom jag blev dålig samtidigt och inte orkade ta hand om M själv. Jag vet andra som gjort så så varför säger de nej till oss?

Överklaga!!
  • Sladdis

Pratade med FK och de säger att man inte kan ta ut VAB för barn under 240 dagar även om ordinarie vårdare är sjuk. Han måste ta föräldraledigt.:O Sjukt tycker jag. Han vårdade ju en sjuk Matteo även om han är under 240 dagar.