• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Ja pappor är bra. Om jag varit ensamstående under dessa omständigheterna hade vi nog bott på hispan.

• grahnkotten

Jag fick tipset att späda ut smakisarna m bröstmjölk/ersättning eftersom dem är vana vid den smaken och för att göra konsistensen lite bättre! Jag har inte provat än, men kan ju vara värt att prova!

• millifjor

Idag gick det lite bättre med morot, spädde ut med mer vatten o blandade i lite tillägg, inte överförtjust var hon men hon fick heller inga kväljningar

• eken

Tänk på att morot ger trögare mage. Vi gav bara morotspuré några dagar tillsammans med lite rapsolja. Men så blev hon väldigt trög och googlade. Där stod det att morot gav förstoppning. Så vi började ge päronpuré med (katrinplommon klarade hon inte av).

• millifjor

Aha det visste inte jag, men vi ger typ 1-2 tsk katrinplommon varje dag så att hon inte blir trög, hon får ju gröt på kvällen nu med innan hon ska sova

• FruSandra

Hej alla! Idag ska vi ha dop för Vilgot.. Till vår stora besvikelse är de 5 st som hoppat av sen igår :(
    Trist när vi planerat och gjort massa smörgåstårtor i onödan...

• AKT83

Usch otrevlig att inte komma efter att man tackat ja. Eller var det pga sjukdom? Hoppas att dopet blir lyckat i alla fall!

• Trolla75

Visst är det jättetråkigt!!!

Vi har dop i morgon och det är samma för oss flera son hoppat av nu in i det sista... Tråkigt värre! Men det ska inte få förstöra vår dag, nu är vi på väg ner för att duka... Alltid ute i sista minut!!! :(
    Men jaja det blir nog bra tillslut ändå!

• FruSandra

Allt gick jätte bra trots avhopp :)
    Igår när vi duka, så målade vi Vilgots fötter me vattenfärg så gick han över pappersduken :)
    Rätt kul men liten detalj :)