• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Tibell: ja jag ammar. Jag har för mig att de testade ägg på Stora tjejen när hon var i samma ålder men jag är inte riktigt säker. Så de kanske alltid gör det? Annars får de ta med det oxå. Skulle tRo att de kanSke även testar djuR då vi har några stycken .

Hoppas hon växer till sig nu då lilla Lovis!

• juliaannaeva

Må bäste kvinna vinna! Nu ska hon somna i sin säng!! Än så länge ligger hon i lalalar där inne hahah

• juliaannaeva

Må bäste kvinna vinna! Nu ska hon somna i sin säng!! Än så länge ligger hon i lalalar där inne hahah

• SessanM

Nu är vi hemma efter en mestadels härlig vecka i sol och värme. Emilia fick tyvärr öroninflamation, men har trots det mått ganska bra. En dag fick vi dock ligga på rummet då hon hade hög feber. läkaren fick komma och skriva ut antibiotika, som i sin tur gjort att allt hon ätit runnit rakt igenom och blöjan läckt varje gång.. Trots noga planerad packning avslutades därför resan med en body som byxa ;) I övrigt har vi haft en toppenvecka!

• juliaannaeva

SessanM: vilken otur :/ när vi var på Teneriffa så blev ju Tyra tok förkyld men vi slapp öroninflamation i alla fall. Var livrädd för de eftersom hon redan haft de. Men ist blev de hemresa med hög feber och en rejäl förkylning. Då är det allt gott att vara hemma! Men tur ni hade de bra annars

Nu sover Tyra, tog bara 20 min och lite protest skrik. Men nu tänker jag inte ge nig. Hon går gärna ligga hos oss halva natten men vill i alla fall att hon ska sova där till 00!

• SessanM

Juliaannaeva: låter som att vi kör lite samma.. Emilia sover gärna i vår säng men fram tills vi lägger oss (och helst lite till) i sin egen säng.

Ang öroninflammationen verkade det inte bekymra henne alls vid start och landning vilket var skönt :)

• FruSandra

Oj de va verkligen många tandlösa :) ja som trodde Vilgot va bland de sista :)

Idag fick Vilgot Nestlés godnatt välling. Första gången o han verka gilla de.. Docka ja väldigt förvirrad ang napparna. Han tar ju bara esska o avent flaskorna. Vi använder avent nr 3 på nappen men de kom absolut ingen som helst välling ur den. Så ja bytte till esska- då den nappen som följer med (normal) men de verka som han fick jobba så för att få i sig,.
    VAD 17 SKA MAN HA FÖR NAPP?? Tacksam för svar!

• juliaannaeva

Jag har mam napp 3 till välling men tycker de rinner för fort! O 2 får hån arbeta så väldigt för att få något! :/ men min dam varierar mellan gröt och välling. Gröt är bäst tycker hon

• Bragdoll

Miriam är tandlös och hon är född i juni, så hon är väl en hel månad tidigare än flera i den här tråden.. det kommer när det kommer Cool