• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Inga tänder här. Men vi har väl typ rekordet i att sitta och stå så vi kan vara sist ut med tänderna .

Här är Milea jätte förkyld och äldsta tösen har åkt på influensan och varit dålig sedan onsdagskväll. Igår år hon lite åtminstone.

• juliaannaeva

Inatt har jag haft en väääääldigt bra natt. Tyra somna typ halv 8 i sin egna säng igår efter lite protest. Sov sedan till 03 då la jag över henne i min säng. O så sov vi vidare till 07! Underbart!
    Ska fortsätta köra på att hon måste somna i sin säng!

• Tekla78

En till tandlös:) Emil blev 7mån i lördags. (storebror fick de första två på 6-mån.dagen)

FruSandra, till Esska finns en napp med stort hål och en med skåra som är till för tjockare konsistenser. Vi har gått över helt till skåran nu.

Tibell, fy, vad det låter tufft. Ja, man får tänka positivt. Hoppas vikten vänder nu då.

• Tekla78

FruSandra, köp både skåran och stort hål för att testa dig fram. Emil behövde skåran för att få i sig ersättningen t.o.m. Annars drack han för lite och blev hungrig för tidigt.

• AnnaKaffekanna

Tibell: Vad jobbigt för er. Hoppas att det löser sig nu då. Hoppas oxå att det växer bort med tiden .
    Många som inte fått tänder än ser jag. Dante har heller inga bissingar än. Han storasyster Leia fick inte sina förrän hon var 9 mån. Kanske kommer hans oxå då

• anjiali

Vart har ni monterat bilstolen. Fram eller bak ? Vill ha henne fram när jag åker själv med henne. Annars hade det varit bra att ha henne bak. Men kan ju inte hålla på och flytta den. Eller ?

• chess07
    anjiali skrev 2013-02-11 15:12:54 följande:
    Vart har ni monterat bilstolen. Fram eller bak ? Vill ha henne fram när jag åker själv med henne. Annars hade det varit bra att ha henne bak. Men kan ju inte hålla på och flytta den. Eller ?
    Vi har monterat den bak, vi resonerade så att det är säkrare för honom där och när vi åker båda i bilen kan en sitta bak med honom (oftast är det längre sträckor då).
    Att flytta stolen fram och tillbaka kan man ju göra men jag skulle tycka det är väldigt bökigt då det ska fästas på flera ställen osv...
  • grahnkotten

Vi har också vår stol bak. Jobbigt ibland när man åker själv, men han har vant sig nu.. Somnat oftast i bilen och när vi båda är med så sitter en bak med honom!