• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Elise sitter fram med mig också. Vill kunna se henne ordentligt och kunna stoppa in napp och så. Va komiskt, Bragis : ) Jag håller med : )

• chess07
    Tekla78 skrev 2013-02-11 20:01:57 följande:
    Chess, blir det bättre om han får hålla i en egen sked eller ett kex/majskrok?

Nej de gör inte... Jag brukar lyckas få in en sked när han gapar för att föra knäckebröd eller kex till munnen... Han har ätit gröt jättebra förut..! Provar andra varianter oxå men tycker han är lika oavsett...

Arvid använder ju inte napp så jag har inte det bekymret :))

Han har saker som hänger på en "tavla" på sätet som han tittar på och är nöjd med det kortare svängar :)
  • momster

Vi har Denver fram och Trinity bakom honom i en bakåtvänd stol så har jag största grabben och pappan i baksätet om vi åker alla.
    Känns lugnast för mig att ha Denver fram då han har larmet och sina andningsuppehåll, sen tror jag det skulle bli trångt med 2 bakåtvönda stolar i baksätet för den tredje som oxå ska få plats.

• juliaannaeva

Eken: ja jag tycker med de rinner fort men hon avskyr ju flaskan, välling har gått bra men nu börjar hon rata den med ikväll fick jag i henne 40 ml men hon fick havregrynsgröt ist

• millifjor

Vår prutt åt hur bra som helst för nån månad sen, nu matvägrar hon! Äter inga puréer, får kväljningar av potatis och morot. Det enda som fortfarande fungerar är gröten på morgonen och kvällen. Även kyckling i bitar och skinka. Men absolut ingen annan mat som jag gjort, o jag har hela frysen full nu med mat som hon inte tänker stoppa i munnen!
    Imorse fick hon ett blåbär att suga på. Det var tydligen så äckligt att hon spydde upp hela frukosten! Vad gör man liksom? Jag som ville att hon ska sluta med flaskan snabbt och bara äta mat, inte dricka, haha!

• AAEV

vi har alla tre bak (bakåtvända) men om jag kör själv med olympia får hon sitta fram om det inte är sovdags :)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • FruSandra

Ja har Vilgot fram.. Blir så stressad om han sitter bak o börjar skrika..
    Man ska väl inte hålla på att flytta barnstolen? Läste nånstans att har man satt den ska den helst sitta där...

• FruSandra

Idg hände nåt märkligt! Vilgot tog MAM flaskan!!!! Han som bara tagit esska o avent. Dessutom fick han nr 3 på nappen o slurpa i sig hela völlingflaskam! Glad mamma!