• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Har en liten här med 39 graders feber o inget mer :( undra vad detta är... Stackarn kokar på natten... :(

• EllaBella02

Stackars liten. Vi hade också bara feber för ett tag sedan. Varade i 3 dagar och gick helt över på 4:e dagen. Hon fick utslag då, så troligen 3-dagars feber.

• juliaannaeva

Hmm kanske kan va de då... Får dem bara den en gång i ljvet? Den började i tisdags kväll... Tycker att om de är förkylning så borde den bryta ut snart...

• Sladdis

Måste fråga er som ger gröt. Ger ni det som är en portion enligt paketet? Jag tycker inte Matteo verkar bli mätt på det. Funderar på att ge 1,5 portion istället eller är det för mycket?

• skuttare

Sladdis: nu har ju vi fått backa på gröten i väntan på mjölkallergiprov. Men är inte tanken att de ska äta tills de inte vill ha mer, precis som när man ammar. Jag hade gett tills han är mätt oavsett hur mycket det är. Han har ju dessutom ätit gröt ett bra tag ju så det borde ju inte vara nån fara. Sover han något bättre än?

• Cizzi86

Vi ger Charlie 1,5 portion till frukost och kvällsmat. Med stora sonen gav vi 2 portioner efter ett tag så öka på du:)

• Sladdis

Tack skuttare och Cizzi. Då ökar jag på portionen.
    Nej skuttare, nätterna är inte bättre. Inatt vaknade han varannan timme från det att han somnade kl 19:30 tills han tyckte det var morgon 6:40. Om han inte varit så underbar och glad hela dagarna hade jag trott att det var något fel på honom.

• skuttare

Sladdis: fy va jobbigt!! Han är inte gnällig alls när han vaknar? Man tänker ju att nåt kanske stör honom? Allergi reflux eller jag vet inte

• skuttare

Sladdis: fy va jobbigt!! Han är inte gnällig alls när han vaknar? Man tänker ju att nåt kanske stör honom? Allergi reflux eller jag vet inte