• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Då kör vi väl på med bara protein ett tag till!
    Idag vill hon dock inte äta nånting, hon har 39.5 graders feber pluttan :-/ grinar och skriker och är inte alla nöjd min lilla skrota!

• EllaBella02

Ni har nog läst det här förut men jag ska också ta tag i nätterna.... : ) snart. Vet inte om det finns något namn men jag kommer att sitta vid henne tills hon somnar och skriker hon ordentligt så tar jag upp henne. Det får liksom bli som det blir.

• millifjor

Ellabella: så gör vi! Vissa dagar går det snabbt och bra. Vissa dagar kan det ta 40 min innan hon somnar skam den som ger sig. Tar upp henne och kramas en stund om hon blir ledsen, låter henne ligga kvar om hon bara är arg

• AnnaKaffekanna

Idag fick Dante följa med till öppna förskolan med storasyster! Han hade nog väldigt roligt! Han skrattade iaf väldigt mktGlad.Storasyster for runt som en virvelvind som vanligt.

Dante har ju varit rätt hård i magen ett tag. (Trots mkt amning, päron, katrinplommon mm..) Han verkar inte ha direkt ont av det men det ser ut som små kanintollar. Och han får verkligen ta i om man säger så. Jag har gett honom katrinplommonpure var dag utan resultat.. Igår hade jag glömt att köpa ny pure så han fick ingen...Och vips så var magen inte så hård längre.. hänger inte med alltså haha.. Funderar på om det kan vara att maten jag lagar till honom är lite stoppande..(lagar enbart vegetariskt).. Men så fick han burkmat.. då vände det. Kanske har råkat ha för lite vatten i maten. Hur är era små i magen? 

• Tekla78

Vi är nog inte så konsekventa vid nattning. Oftast lägger vi honom, sätter på speldosan och lägger snutten tillrätta. Går ut när han känns lugn. Går in när han gråter, stoppar i napp och sätter på speldosa.

Ikväll var Emil övertrött så jag gick in många gånger, när han skrek provade jag att hålla på bröstet eller buffa i rumpan. När han blev för arg tog jag upp honom och vaggade.

• juliaannaeva

Tyras mage är kass. Har varit på barn mottagningen och pratat med läkare där säger dem att du kan knöla i din unge massor lösande puréer, så som BVC rekommenderar. Men det hjälper inte... Det packas bara och avföringen blir hård och mer. Oftast har barn inga fel på tarmarna eller magen. Dem har bara fel teknik på hur dem ska bajsa och väntar ut det så dem till slut måste bajsa när det varit i tarmen ett tag och all vätska sugits ut. Då blir bajset hård - barnet får ont när det bajsar- resulterar i att barnet kniper nästa gång det ska bajsa!
    Så förklara läkarn det.

Jag kör ingen metod på Tyra.. Men säger godnatt sov så gott- mamma är här ute. Sen går jag ut grejar i köket.. Då ligger hon o pratar lite och suger på stortårna lite. Sen kommer det något protest skrik då går jag och lägger henne på sidan klappar henne på rumpan lite och går ut. Sen somnar hon hade givetvis plockat upp henne om skriket hade blivit hysteriskt! Men man hör att Jon bara är lite vresig för att hon får somna där :)

• Tekla78

Millifjor, hur lös/hård gör du maten? Emil ratar direkt om konsistensen är för tjock. Får ha mycket vatten i. Om han får stora bitar när han inte är beredd kräks han också direkt.

Anna, Emil är absolut inte lös, men inga harpluttar längre. Han dricker mycket, speciellt när han får dricka ur flaska.

• SessanM

Usch vad jag är trött på dessa kvällar och nätter. Vad vi än gör så fortsätter det på samma sätt. Hon har iaf somnat lätt hittills men nu verkar även detta blivit ett problem... Har velat undvika metoder men såhär kan vi absolut inte ha det.