• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    Sladdis skrev 2013-02-07 19:50:52 följande:
    Tack skuttare och Cizzi. Då ökar jag på portionen.

Nej skuttare, nätterna är inte bättre. Inatt vaknade han varannan timme från det att han somnade kl 19:30 tills han tyckte det var morgon 6:40. Om han inte varit så underbar och glad hela dagarna hade jag trott att det var något fel på honom.

Så var vår lillkille tills vi införde tassmetoden ! Nu vaknar han enbart kring 02 och äter mellan 5-6 och sover vidare till 8!

Glad hela dagarna var och är han med :)
  • Tekla78

Är han hungrig när han vaknar? Vi frågade dietist om det fanns något knep för att få bebisar att stå sig längre. Rapsolja i mat/gröt/välling trodde hon kunde hjälpa.

• Sladdis

Matteo äter inte på natten mer. Vi har provat ge ersättning både en och två gånger på natten men resultatet är ändå detsamma och han äter inte så mycket.
    Vi väntar på en tid till barnmottagningen. De vill kolla så inget är fel på honom. Jag tror inte det är det men skönt att veta säkert. När jag vet att han inte vaknar för att han har ont eller något annat är fel så kanske jag också försöker mig på tassmetoden.

• millifjor

Jag skulle lätt kunna föda barn igen! Men vill gärna inte vara gravid, mådde pyton i nio månader :-/

• FruSandra

Jag längtar också att va gravid :) har nog aldrig känt mej vackrare än under den tiden :) trots foglossning från v11...

• skuttare

Anjiali: hur gick det för dig? Skulle inte ni kolla upp eventuell allergi på din lilla? Har du slutat amma än, och har hon isåfall börjat sova bättre?

• Tibell

Åh är lite deppig idag...

Vi har i flera år haft problem med våran stora tös ( snart 6 ) mellandottern på 3 har ju en drös allergier sedan innan...

Så denna veckan har vi varit iväg och gjort omfattande allergiutredning på alla barnen...

Det visade sig att Lovis är allergisk mot mjölk ägg vete havre råg soja och även majs. ..

Hon är även luftburet allergisk mot ägg.

Våran stora tös visade också allergi mot mjölk vete havre råg soja och majs...

Även om det är skönt med svar och bevis är det rätt tungt ändå....