• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

När sover hon sista gången på dagen då? För oss blev det 10000 gånger lättare när vi höll henne vaken från 15

• AnnaKaffekanna

Jag brukar amma lilleman till söms i soffan el sovrumnmet, sen lägger jag honom i sängen(vår säng oftast). Sen sover han tills morgonen. Han har sovit någon enstaka gång i sin egen säng som står i vårt sovrum. Vaknar han så ammar jag honom bara till söms igen. Oftast snuttar han bara i några sekunder sen somnar han. Om han verkar orolig så har jag honom i soffan brevid mig på sitt täcke, filt o kudde. När jag sen ska lägga mig så bär jag in bädden med honom sovandes på o lägger brevid mig i stora sängen.  Det finns ju inget mysigare än att sova brevid sin plutt Stora tjejen sover oxå inne i vårt sovrum för tillfället så det är mys på hög nivå! sambon får ta soffan hehe.

• millifjor

Har både testat att göra lösare puré och hårdare.men hon vill helst plocka in i munnen själv. Dock inte kokt potatis, morot eller pasta. Enbart kokt kyckling, skinka eller typ korvbitar envis unge, haha

• SessanM

Idag sov hon bara 2 gånger på dagen. 45 min på fm och kanske 20 på em, detta var dock ovanligt lite men verkar iof inte spela någon roll hur mkt/lite hon sover på dagen.

Är i princip omöjligt att hålla henne vaken från 15, provat någon gång men inte hjälpte det heller... Fattar inte att hon orkar, hon är ju ändå glad och pigg på dagarna.

• anjiali

Sladdis : vet inte vad vi ska hitta på ännu... Ev tassmetoden. Skjuter det bara på framtiden hela tiden. Orkar inte ta tag i det...
    Tycker det är svårt också när mannen går upp fyra på morgonen. Han behöver ju sin sömn. Men just nu är alla barnen sjuka så det får vänta.

• Gulia84

Kan era små vända sig från mage till rygg? Liam kan inte det vilket resulterar i att man får gå upp en gång i timmen på natten och vända på en arg kille..... Gääääääsp....!!

• skuttare

Gulia: min kan inte vända sig från rygg till mage men tvärs om. Så jag har inte det problemet

• Gulia84

Lyxigt skuttare!! :))
    Hoppas han kommer på tekniken snart. Men när han ligger på mage på dagarna så drar han sig framåt överallt. Vilken fart han har! Det är väl roligare än att träna på att vända sig :)

• SessanM

Emilia kan inte heller vända från mage till rygg men tvärtom. Hon sover gott på mage men när hon vaknar till blir hon förbannad.

En annan grej, sedan E lärde sig sitta är det det enda hon gör. Känns ju inte direkt som att det främjar kommande framsteg?

Och en till grej, sätter ibland henne i sängen om jag ska göra något så leker hon med sin mobil. Idag när jag kom in höll hon precis på att försöka resa sig upp med hjälp av sängkanten. Har ni sänkt ner sängen än?

• Sladdis

Jag har inte sänkt sängen än. Vet att det är ganska sent men Matteo är inte i närheten av att resa sig mot något.