• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Tibell: fy va jobbigt!!! Jag lider med er. Som sagt skönt att veta vad man ska undvika men det var ju inte lite med grejer de var allergiska mot . Inte konstigt att hon inte växt som hon borde. Lillskruttan... Vi ska göra pricktest mot mjölk på måndag och jag tycker det vore jobbigt även om man har vanan inne då stora tjejen var mjölkallergisk som liten. Men jag ska inte klaga märker jag, ni vore ju säkert överlyckliga om det bara var det!!!

• Sladdis

Tibell: Åh vad tråkigt!:( Vad ger man om barnen är allergiska mot både mjölk, havre och soja? En av dem är ju istället för mjölk.

Visste inte att man kunde göra pricktest för mjölk. När min 11-åring var liten sa de att det inte var lönt eftersom testerna var otillförlitliga på barn under tre år. Vi fick utesluta mjölk ur kosten och utvärdera. Men det är ju längesen så testerna har kanske blivit bättre. Skulle vilja göra ett sådant test på Matteo för att se om det kunde vara en anledning till varför han vaknar hela nätterna.

• skuttare

Sladdis: de är nog inget bättre nu. Om de visar så stämmer det men om det inte visar så är det inte säkert att det stämmer. Hmm....

• juliaannaeva

Har en i min mamma grupp som har en son som var väldigt missnöjd. På han var väldigt missnöjd och kinkig mest hela tiden. Var jätte svår nattetid... O nu dem senaste 2 vägningarna på BVC så har han gått ner så dem blev skickade till barn. Där dem fick utskrivet mjölkfri ersättning o nu är pojken som en helt ny bebis! Sover hela nätter och är hur nöjd som helst konstigt att dem prova de så sent bara. Han är ändå 6 månader nu... Min dam vaknar jätte ofta nu men nöjer sig om hon får sova hos mig! O jag orkar inte diskutera så hon får sova halva natten hos mig. Målet är att hon ska somna i egen säng o det gör hon

• tundra

Tibell!
    Oj förstår att det känns tungt.

Mina 2 är ju bara mjölkallergiker och jag tycker det är tillräckligt krångligt!

Provocerade min 2,5 åring nu i jan med små doser och det var inte några goda nyheter. Inga spyor var den enda lättnaden.

Vad har dina för allergiska reaktioner? Litar du på förskola/skola?

• juliaannaeva

Jaha ett uppvak i timmen hela natten!! :( stackars er som har de såhär varje natt!! Inatt verkade hon ha ont i magen... O varje gång hon tappade nappen så skrek hon >