• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • enilorac81

Hanna- tillgång till lägenheten 6:e maj men kommer bo kvar här till sista maj då vi vill passa på att tapetsera om osv.

Oh du har fått mensen tillbaka-känns som en tidsfråga innan min kommer också. Angående piller sa mim BM att jag bara behövde maila henne så skulle hon fixa med det, testa och se om din BM också kan göra så.

Chess-tack för länken

• chess07

Va bra! Jag tyckte den va toppen att läsa ! Finns alltid något man kan få med sig! Är så svårt med dem små när dem är sjuka!

Har en väninna och kollega vars son (8 mån) är magsjuk sen i söndags. Han är slö och har 40 graders feber så dem åkte in idag. Han hade tappat 2 kg! Fick åka hem igen och fortsätta med vätskersättning t.v. Den läkaren talade om att små barn kan bli magsjuka av våra förkylningar!! De hade jag ingen aning om!!

• nilepile89

hej slänger ut en hypotetisk fråga hoppas någon har svar.
    Vi säger att jag skulle bli gravid nu och jag skall egentligen börja jobba i november. men jag har 24 semester dagar kvar sen förra året. tänkte om jag isf när denna fp period tar slut har rätt till att ta ut en del säg 15 dagar av min semester. innan jag går på fp för nästa barn ? de borde ju inte neka en eftersom det ändå är redan intjänade pengar?  Sen blir väl de 120 första dagarna för nästa barn också semester grundande va ? tänker liksom vad jag skall med så mkt dagar till då jag får nya igen när jag jobbar. det är ändå en del pengar att hämta där 

• EllaBella02

Är så sjukt dålig på allt som har med sådant här och göra, annars skulle jag gärna hjälpt dig att räkna : ) Fy Fabian för magsjuka : ( 2 kilo är ju sjukt mycket på en sådan här liten :( och feber också. Fy. Ber en bön att vi slipper.

• chess07
    nilepile89 skrev 2013-02-06 09:31:37 följande:
    hej slänger ut en hypotetisk fråga hoppas någon har svar.

Vi säger att jag skulle bli gravid nu och jag skall egentligen börja jobba i november. men jag har 24 semester dagar kvar sen förra året. tänkte om jag isf när denna fp period tar slut har rätt till att ta ut en del säg 15 dagar av min semester. innan jag går på fp för nästa barn ? de borde ju inte neka en eftersom det ändå är redan intjänade pengar?  Sen blir väl de 120 första dagarna för nästa barn också semester grundande va ? tänker liksom vad jag skall med så mkt dagar till då jag får nya igen när jag jobbar. det är ändå en del pengar att hämta där 

Jag kan inte mycket om de där men jag som inte tänker börja jobba förrän i sept får ta ut min semester som vanligt i sommar ! Sparar 4 v fp på det.
  • millifjor

Vadå? Är de första 120 dagarna semestergrunande? Vem betalat det då? Jag får ju pengar av jobbet när jag ska ta ut semester, inte dagar. Typ 13% av lönen går till semedternassan...

• juliaannaeva

Jag kan göra så, du menar att du kan ta ut dagarna i pengar ist för semester? :) så kan jag i alla fall göra! Har 26 sparade dagar som jag kan plocka ut

• Tekla78

Jag har fått ta ut semester när jag har velat. De brukar inte vilja att man har kvar så många innan nästa period kommer iaf. Men om nästa barns fp:s 120 första dagar skulle vara semestergrundande kan jag inte svara på.