• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    Sladdis skrev 2013-02-13 09:17:22 följande:
    Jag har inte sänkt sängen än. Vet att det är ganska sent men Matteo är inte i närheten av att resa sig mot något.

Här är en till som inte reser sig alls! Vi har sängen kvar i högt läge. Kommer nog få ha ett tag till ;)
  • Gulia84

Vi måste sänka Liams säng till helgen. Han har inte dragit sig upp än men han är på god väg.

SessanM: Liam satt hela tiden när han lärt sig det. Men efter ett tag blev ju det oxå tråkigt så det behöver du nog inte oroa dig för. :)

Vi brukar bulla upp med kuddar under madrassen på vår säng på morgonen så Liam kan ligga kvar där och busa nedan jag dammsuger eller gör frukost eller nåt. Men nu går det inte längre. Han hade klättrat upp och va inte långt ifrån kanten.
    Vart tar den lilla bebisen vägen?!

• juliaannaeva

Jag passerar nästan all mat, makaronipudding, köttfärs sås spagetti. Ris blir inte så bra o passera så då brukar jag ta fullkorns makaroner
    Eftersom Tyra inte äter något ut flaska så äter hon bara mat nu så därför måste hon få bra mat

• tundra

Vad mysigt med en sjuk bebis som slumrat i mitt knä hela dagen. Han känns som en nyföding som man kan snusa på.

Maken har hämtat och lämnat sonen samt fixat sushi till middag! Mums!

Lyxdag mitt i vardagen.

• SaJo81

Fixade lite kyckling, korv, blomkål/broccoli o ärtor/haricot verts i puréer! Det var det som passade och som fanns hemma :) blir nog bra!

• Sladdis

Vår dietist på BVC sa att man inte skulle ge barnen korv och kassler när de är så här små pga saltmängden.

• FruSandra

Äntligen har Vilgot böta äta min mat :) ja gjorde storkok till han igår.. Lax, morot, palsternackpure o basilika :) till de ris och potatis (i olika burkar såklart) idag gav ja han grönpeppargryta (som ja gjorde för nån vecka sen, legat i frysen) och makaroner, som ja mortlade innan kok. De blev lite större bitar vilket han inte är så van med. Men oj vad han gillade de :) kanske dags att äntligen få börja ge honom mammas mat :)

• FruSandra

Oonah
    Vilgot sover också bara 30 minuter 2-3 gånger om dan.. Man hinner verkligen ingenting. Man måste välja om man ska Skita? Äta? Kolla posten? Eller starta en tvättmaskin?
    Jätte stressigt... :S

• FruSandra

Ja måste fråga hur 17 gör ni när ni smörjer in tandköttet? Ja tog på MIT finger o skulle gnola in, men han slurpa bara i sig de så de va inte mycket som kom där de skulle :S

• Sladdis

FruSandra: Hehe. Ja det var ett meck. Matteo slörpade också i sig så mycket han kunde. Jag bara smörjde på mer.