• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Min tös sover inte i sin säng så jag har inte funderat på att sänka den : ) jag har en ny plan : ) det är att varje gång hon vill tutta på mig på natten ska hon få flaska istället : ) hon kommer bli jäkligt arg säkert, men vi börjar där sen får sängen komma sedan : ) jag ammar ju typ 3-4 gånger per natt fortfarande.

• grahnkotten

Vi har inte sänkt delen på sängen, Melvin har inte visat en tendens till att resa sig. Han sitter stadigt sedan en tid tillbaka. Har vänt sig fr mage till rygg men bara vid enstaka tillfällen men aldrig fr rygg till mage. Blir arg av att ligga på mage..

Här har vi sedan en tid tillbaka haft en kille med STENhård mage. Vi har provat allt: laktulos, lavemang,alla tänkta lösande pureer , vatten, messmör.. UTAN några resultat. som harpluttar och en son som ligger och trycker.. jobbigt, särkilt på natten. Fick nog i förra veckan, när BVC tyckte att vi skulle öka på laktulosen ytterligare ( gav då ca 2 ml/dag) och ge lavemang 1 gång i veckan. Så jag provade att ge Melvin 1 ml Forevers Aloe Vera på morgonen för 6 dagar sedan. De två följande dagarna blev han om möjligt ännu hårdare i magen och efter 3 dagen lossnade allt, bajset blev löst och luktade pecka.. Har sedan dess varit som vanligt i magen. Jag har kunnat dra ner på Laktulosen till 0.5 ml utan att bajset har blivit hårdare! Ger Aloe varje morgon nu och vi verkar äntligen fått detta ur världen! UNDERBART skönt! 

• juliaannaeva

Tyra får forlax o det funkar BVC tycker jag inte ger så bra råd ang. Mage! Bättre ringa barnmottagninh

• anjiali

Ja å så har vi lilla Milea. Snurrar åt alla håll å kanter. Sitter sen strax innan fem månader. Kryper sen fem månader. Reser sig upp mot allt !!!! Pust . Varför så brottom ???

• SaJo81

Vår dietist sa inget emot korv, eller hon sa inget när jag nämnde att han åt det, han har snott åt sig hela korvar länge så jag tyckte det var bättre att mosa dom så slipper han i alla fall sätta i halsen!

Hur mycket salt är det i en prinskorv tro?

• SaJo81

Blev lite orolig och hittade på nätet detta på Livsmedelsverket:

Saltintaget bör också begränsas hos barn och för barn under 2 års ålder bör kostens natriuminnehåll, uttryckt som salt, inte överstiga 0,5 g/MJ. Anledningen är att man inte bör vänja barn vid kost med högt saltinnehåll.

På paketet för korven jag snävande stod det: Natrium 0,7 g
    motsvarar 1,7 g koksalt av 100 gram

Använde fyra korvar vilket nog var runt 100 gram men det blev korv till typ 15 måltider på det så då borde det väl vara lugnt?

• chess07

SaJo81 - de gör nog inget att du ger det ibland men det är bra och tänka på saltet i halvfabrikat. Barn under 1 år har inte färdigutvecklade njurar och då kan de skadas av för mycket salt.

• Sladdis

Juliaannaeva: Konstigt att ditt BVC sa så. Både BVC och Apoteket rådde oss att smörja gommen.