• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Chess: Ja, tassmetoden verkar helt klart mest human. Det finns en tråd här på FL som jag läst på i. Får väl stålsätta mig och ta tag i det. Jag har svårt att släppa tanken på att han har ont någonstans. När jag står där på natten så tänker jag: "tänk om han har ont i magen och jag låter honom skrika", "tänk om han har ont för att en ny tand är på G", "tänk om han börjar bli förkyld och inte mår bra". Men efter 11 mån får jag väl lägga ner de tankarna. Det kan ju inte vara något som gör ont varje natt och sen är han sitt vanliga goa jag på dagen. Hehe.

• chess07

Jag förstår precis hur du tänker Sladdis!

Men ge det ett försök! Det är klart det handlar lite om att dom ger upp till slut när dom somnar men med tassmetoden så finns man iaf där för dom. Det måste till något för att man ska kunna lära dom att somna själva och det kan svida i hjärtat men det blir bra...

Tror inte heller han har ont för då skulle de ju inte hjälpa med dom saker du gör heller :)

Ni har inga far eller mor föräldrar som kan ta honom någon natt så ni får sova..? Kanske mannen kan vara med och testa så du slipper ta hela skriklasset...? Han kan lägga honom oså tar du en promenad med en väninna eller något i en timme ?

Hoppas det löser sig...!

• skuttare

Sladdis: jag lider verkligen med er. Hoppas så innerligt att ni snart ska få sova. Min första strulade väldigt men hon hade mjölkallergi och prematurfödd. Har suttit i. Hon är snart 4 och det är inte längesedan hon började sova hela nätter. Hoppas som sagt ni får sova snart!!

• Sladdis

Skuttare: Tack! Men oj, på 4 år. Känns som om vi också kommer få det så om vi inte gör något. Skönt att dottern är bra nu!

• chess07

Ojoj, verkar som det blir som ja misstänkte när tänderna tog tid på sig...!

En nere och vä tand uppe+ tanden till vä om den är på g oxå! Kommer nog bli några på en gång nu..!

• SaJo81

Idag ska jag ligga på gräsmattan, sola och läsa lite. Mina föräldrar har precis hämtat alla tre grabbarna och är på väg till Borås Djurpark och mannen jobbar :) kvalitetstid!

Dessutom har jag ännu mer egentid att se fram emot, nästa lördag ska jag gå på Håkan Hellström och helgen efter ska jag och fem tjejkompisar åka till min sommarstuga HELA HELGEN utan män och barn, dricka vin, äta god mat och snacka massa skit :) underbart!

• Sladdis

SaJo: Å vilka härliga helger du har framför dig. Dagen är ju inte helt fel heller!