• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Tack skuttare!

Ang 10 månaders kontrollen så har Melvin inte börjat stå och gå längs möbler. Han började dra sig fram, typ hoppa på rumpa, i förr veckan. Men bara om det är något intressant han ser.. Jag är inte så speciellt orolig för det, alla är olika och utvecklas olika! Melvin är en pigg och glad kille! (förutom nu pga magsjukan)

• Tekla78

Grahnkotten, hoppas ni mår bättre nu. Den sjuka föräldern kan vara sjukskriven och den vanligtvis arbetande föräldern kan ta föräldraledigt också. Tyvärr är det karensdag hur man än gör, förutom om man tar dubbeldagar, då får man ju föräldrapenning båda två.

Emil är förkyld nu och han blir ju så dålig när han är sjuk efter att han haft RS:en. Så hostig och snorig inatt så han inte kunde sova. Stackars maken var uppe mellan 01-04.30, men som tur var kunde jag lämna storkillen på dagis så han fick sova till 8-tiden på morgonen och Emil och maken sov sen på soffan 2 timmar på förmiddagen.

Det går riktigt bra att vara tillbaks på jobbet. Man känner sig ju lite ledsen i ögat att man missat en hel dag, men samtidigt känns det riktigt bra att se att lillen tyr sig mer till sin pappa nu. Fast han är ganska klängig på mig när jag kommer hem. Jag får tänka att det är en bra investering i pappa-barn-relationen och i jämställdheten och förhållandet och allt det där... Väl på jobbet känns det ju precis som vanligt, det är när man kommer hem som det dåliga samvetet slår till.

• SaJo81

Vi hade 10-månaderskontroll igår och då vägde Lilleman 8,5kg o var 72 cm lång. Han reser sig inte heller upp längs möbler än, hoppar bara runt på rumpan han med :) är inte så orolig då dom andra två inte heller var snabba med det!

• Tibell

Ni som har precis rest med små barn...ge mig ALLA tips ni har om vad man ska tänka på :)
    Allt från vagn, vad man ska ha med sig både på flyg och resa, mediciner osv

• SessanM

Squeezepåsar och ersättning/välling i tetra till resan. Vätskeersättning och extra ersättning/välling/gröt om liten bestämmer sig för att inte vilja äta. En tunn filt/sarong kan användas till mycket. Vi hade med en liten vattenkokare att ha på rummet, perfekt till att värma vatten till flaska samt att vi kunde värma en matburk i det varma vattnet. Det var vad jag kom på nu på rak arm :)

• AnnaKaffekanna

Wohoo! Dantes första tand ploppade ut i tisdags! Han har varit sååå arg och frustrerad de sista dagarna så jag antar att det är fler tänder på gång

• Lovisblomman

Min tös har alltid ätit gröt till frukost. Nu total vägrar hon det. Vad get ni andra till frukost? Nå bra tips?:)