• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • enilorac81

Grattis Annakaffekanna! När är du beräknad? Elias ska ju bli storebror till en liten kille i början på oktober, blir 15 mån mellan dem

• grahnkotten

Nu är vi hemma från Kreta igen! Resan har gått riktigt bra, en nöjd Melvin! Enbart flygresan hem som han inte ville hålla humöret uppe..

Kom hem i lördags kväll och sedan dess har Melvin varit riktigt dålig i magen och i natt började han kräkas.. Kräks 4 ggr nu på en timma..stackarn.. Hoppas att det går över snabbt! Några tips på vad man kan ge honom?!

Grattis till alla bebisar!

• AnnaKaffekanna

Tack för gratulationerna
    enilorac81: Tack! Och grattis till dig med! Jag är beräknad till den 20 dec. Så det blir ca 18 månader mellan Dante och minstingen. Men eftersom båda mina barn har fötts i vecka 35+1 så blir det kanske tidigare än beräknat

• chess07

Grattis AnnaKaffeKanna! Blir lite sotis faktiskt! Vill gärna påbörja sydkonverkstaden snart! I höst har vi sagt ;) Granhkotten: va skönt att ni haft det bra!! Men va tråkigt att han blivit sjuk... Ammar du än? Amma så mycket som han vill isåfall och sen ska du ge vätskeersättning! En tesked typ var 5 min, får han i sig för mycket åt gången så kommer han kräkas upp det.. Blanda den med lite saft så blir det lättare! Hoppas han piggar på sig snart!

• skuttare

10 månaderskontrollen närmar sig och där är ena frågan i hälsoboken på utvecklingen om bebisen reser sig och går längs möbler. Min gör inte det men har blivit väldigt mycket mer framåt nu sista veckorna. Har ju varit nöjd med att sitta still annars. Väntar med spändhet på att hon ska börja krypa nu, för det är så nära!! Gör alla era bebisar det? Går längs möbler menar jag. Det kändes så tidigt. Oftast brukar ju gränserna vara väl tilltagna tycker jag.

Nu har vi även äntligen blivit av med nattamningen oxå. Idag har hon inte ammat alls. Har liksom knappt nån mjölk kvar. Det får nog vara bra nu. Känns lite sorgligt när det är andra och sista barnet, men skönt ändå att kunna ta tag i kroppsformen på allvar!! Har så svårt att gå ner i vikt när jag ammar, fast jag är väldigt aktiv. Ska göra en av mina nästan årliga fastekurer. Sist så slog jag personbästa och gick ner 7 kg under 1 v. Detta var innan jag blev gravid denna gång. Hoppas det blir så igen då jag säkert har 11 kg kvar till det jag brukar ligga på.

• chess07

Skuttare! Jag har oxå en hel del att bli av med! Låg som ja gjorde innan graviditeten för 2 månader sen men sen ja började amma mindre (2 ggr/dygn) så har ja gått upp massor känns det som!! Kan absolut inte slarva med maten nu som ja kunde tidigare! Så nu är det stenhårt några veckor för att komma i form igen!

Vi rör oss mycket så det är maten ja måste tänka på.!

• grahnkotten

Tack för alla tips! Han har inte fått behålla något annat än vätskeersättning å saft. Men han är så ledsen att han inte får äta, han är ju ett matvrak annars.. Blir tokig när han bara får 2 tsk var 5-10 min..så dagen har inte varit toppen. Jag fick skiten i fm också, så är helt slut! Mannen fick komma hem tidigare från jobbet! Är det någon som vet hur det fungerar med VAB när ena föräldern å barnet är sjukt?

• skuttare

Grahnkotten: är ordinarie vårdnadshavare sjuk så får denna föräldern sjukskriva sig till fk för att stoppa föräldrapenningen. Den andre får ta vab på barnet även om denne inte är sjuk eftersom barnet är så litet så det inte börjat på dagis än.

• skuttare

Även om den varit så gammal att den gått på dagis så vill de inte ha barnet till dagis när nån i familjen är magsjuk. Man har rätt till vab då oxå men då fyller man i att barnet är smittoförände.