• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • enilorac81

Juliaannaeva- grattis!! Kul med fler i tråden som får tätt. Är själv i vecka 22 nu- time flies!!

• SaJo81

Grattis Juliannaeva! Blir småavis på alla gravida nu när vi ska va färdiga! Vår lilla bebis är snart ingen bebis längre :( *suck* hade vart så gott med en liten att snusa på

• SessanM

SaJo81: jag såg en bild på två söta pojkar jag tyckte jag kände igen i en tråd på bröllopstorget. Kollade på nicket och då var det du :D Lustigt!!

• SaJo81

Haha jasså :) jag hängde en del där inför vårt bröllop, nu har vi snart vart gifta två år så jag har änna glömt att jag e medlem där :)

• SessanM

Det brukar vara så :) Vi ska gifta oss om ett år så kikar in där lite då och då.

• chess07

Yey! Det tog bara till över 10 månader, men nu är Arvids första tand påväg upp!! Haha

Räknar iskallt med att det kommer fler snart! ;)

• skuttare

Sladdis: men fy har han inte börjat sova bättre än!! Jag lider med dig! Och ingen allergi eller annan hjälp att få?

• Sladdis

Skuttare: Nej det är inte alls bättre. Vi har levt i ett 11 mån långt natthelvete. Jag har funderat tusen gånger på att genomföra någon sömnmetod men tanken på att han ska ligga och skrika hysteriskt i flera timmar känns inte lockande även om jag vet att det är över på mindre än en vecka. Han sover allt mellan 20 min och 1,5 tim sen måste jag ta upp honom och söva om. Inatt mellan 23:30 och 03:30 vaknade kan var 20:e min. Resten av natten, både före och efter, så gick det ca 1 tim mellan varven. Jag har provat att samsova men det är likadant. Jag måste fortfarande ta upp honom i famnen och sätta mig på sängkanten för att han ska somna om och då kan han ju lika gärna ligga i sin egen säng så att jag kan sova. Det känns hopplöst. Känns som om vi kommer att ha det så här för evigt. Hans rum är klart men det ligger på 2:a våningen och jag kan ju inte springa upp där 100 gånger per natt. Som tur är så är han fantastisk på dagtid. Han är pigg och glad och full med bus vilket gör att jag står ut. Vill inte ens tänka på hur hemskt det varit efter sådana här hemska nätter och han sen hade varit missnöjd och gnällig hela dagarna. Det tråkiga är att vi skulle vilja ha ett syskon till Matteo tätt eftersom de andra barnen är så stora så att han har någon att växa upp med. Att vi vill ha tätt har mest med vår ålder att göra. Jag har ju fyllt 40 nu. Annars hade vi nog väntat ca tre år. Men undrar hur jag ska orka vara gravid med dessa nätter och hur ska jag orka ha en bebis med dessa nätter? Oj, förlåt det låååånga och negativa inslaget.

• chess07

Herregud Sladdis!! Att ni orkar ha det så...! Jag förstår vad du menar med sömnmetoder och skrikandet... Men vi använde till slut Tassmetoden för att nätterna va hemska. Då finns du hos honom hela tiden fast han skriker. Det handlar ju om att han ska lära sig somna somna om själv... Är väl därför du måste ta upp honom...!

Jag lovar dig att när ni väl provat och ser att det fungerar bättre efter nån dag så kommer det kännas lättare...

Jag lider med er!