• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Jag kan bara tala om att barnen har en utvecklingsfas som böRjar strax innan 1 år. Det är lätt att sömnen krånglar då. Svårt att somna, vaknar många ggr, är vaken en period på natten eller sover lite. Kan äta sämre och är gnälligare etc.

• JWall

Oj. Allt det där stämmer in på min lilla. Fasen man märker så tydligt på honom när han går igenom en fas.. Är det någon mer som märker det väldigt tydligt när de går igenom en fas?

• nilepile89

Ja jag har alltid märkt det innan. Men nu trodde jag det var slut på dem. Och att trotsåldern står vi dörren ist haha

• chess07

Måste bara tala om att vi provat att låta Arvid sova i eget rum några nätter! Han har ju vaknat allt från 11-03 för att få komma över till oss och sen vaknat flera gånger mellan oss=jag har ammat mer då jag inte Orkat annat...! ;) Natt 1 = han vaknar 3, har såklart bajsat (vilket han aldrig gör på natten annars) så det blev byte och svårt att somna om så då fick han komma till oss. Natt 2 = låter lite lite vid 4:20 somnar om till 5:15 då han får komma till oss och ammar och han somnar om till 7 som han brukar. Natt 3 = vaknar 5:15 och får komma till oss och ammar och somnar om! Helt otroligt!! Hoppas det fortsätter såhär för då kommer jag snart känna mig mer utvilad än någonsin!! :))

• FruSandra

Vilgot har också börjat vakna på nätterna o somnar inte om.. Såg igår att han håller på att få 2 tänder och trott att de e de.. Men då kanske de e en fas?

• enilorac81

Elias vaknar också upp mitt i natten och är otröstlig..han var somnat som vanligt runt kl 19-19:30 sen vid 2-3 vaknar han upp och är ledsen...somnar om och sover till kl 6...och då är han pigg

• juliaannaeva

Tyra har också fått eget rum! O jag sover så mycket bättre o hon med! Förut kunde jag stoppa in nappen ett par gånger men hon har sovit i eget rum i en vecka nu o somnar ca 19 o stensover till ca 05 då kommer hon över till oss o sover vidare till 07. Har slutat med morgon vällingen nu med hon verkar bara lite törstig så hon nöjer sig med liten skvätt vatten maten går inget vidare där emot. Tycker hon borde va hungrig när hon vaknar men äter lite yoghurt o havre puffar. Vägrar allt bröd eller rån... O äter enbart burkmat för 6 månader...

• chess07
    juliaannaeva skrev 2013-07-10 11:18:03 följande:
    Tyra har också fått eget rum! O jag sover så mycket bättre o hon med! Förut kunde jag stoppa in nappen ett par gånger men hon har sovit i eget rum i en vecka nu o somnar ca 19 o stensover till ca 05 då kommer hon över till oss o sover vidare till 07. Har slutat med morgon vällingen nu med hon verkar bara lite törstig så hon nöjer sig med liten skvätt vatten maten går inget vidare där emot. Tycker hon borde va hungrig när hon vaknar men äter lite yoghurt o havre puffar. Vägrar allt bröd eller rån... O äter enbart burkmat för 6 månader...

Det är så vi hoppas det ska bli med Arvid oxå! Än bådar det gott! 😊 Hoppas på att kunna sluta amma på morgonen snart men får väl ta en förändring i taget kanske... Kan ju prova med vatten när han vill amma och se om han blir vansinnig eller ej 😉
  • SaJo81

Sitter på jobbet och räknar ner nu, imon eftermiddag går jag äntligen på semester, fyra veckor med min fina man och mina underbara ungar! Guuuud va skönt det ska bli!

Igår var vi och vinkade av min bror och min kusin som åker till Australien och pluggar i 5 månader, har hyfsad separationsångest! Och det är ändå bara min bror! Vi har inte bott under samma tak på sådär 11-12 år, tänk hur det ska bli när mina gossar blir stora och vill åka iväg på sånt....jeeez! Blir kanske extra jobbigt när mina syskon är hela 11 år yngre än mig och jag alltid varit sådär väldigt storasyster, lite svårt att se att dom faktiskt är vuxna nu....

Nu är det bara 11 dagar kvar tills Bastian fyller ett år! Tycker detta året har gått vansinnigt fort...det känns inte så länge sen man låg på förlossningen och kämpade!

Har ni önskat något speciellt till era små i födelsedagspresent? Eller ni som redan firat, vad fick kidsen?