• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tibell

Vad tråkigt att fler har problem med maten

Vårt problem är dock lite omvänt...Lovis ÄLSKAR mat men tål inget.... avskyr den här situationen och vill bara ha en normal familj som kan äta allt...

Sorry för klagan men är så trött på allergier och astma just nu.

Sen har vi ju hennes tillväxtproblem som späder på min oro kring det här med maten..

• AAEV

Hon fick feber och då åkte vi till vc, där hade hon så dåliga värden (122 i sänka, 75-80 i syresättning, 70 andetag per minut och över 40 i temp) så då misstänkte de att hon fått kemisk lunginflammation så då blev det ambulans igen. Och ja, hon hade dubbelsidig så vi fick antibiotika och efter några dagar piggnade hon till ordentligt.

• cattiwik
    Tibell skrev 2013-07-07 14:12:24 följande:
    Vad tråkigt att fler har problem med maten
    Vårt problem är dock lite omvänt...Lovis ÄLSKAR mat men tål inget.... avskyr den här situationen och vill bara ha en normal familj som kan äta allt...
    Sorry för klagan men är så trött på allergier och astma just nu.

Sen har vi ju hennes tillväxtproblem som späder på min oro kring det här med maten..
    Hur stor är hon nu? Jag har ju också en minitjej men det är ingen som verkar oroa sig för det.
  • Tibell

Aaev : men lilla lilla hönan skönt att hon börjar piggna på sig nu och att allt gick så väl ändå

Cattiwik : hon är väl inte pytteliten och följer sin kurva okej så jag borde inte bry mig egentligen. .men kan inte låta bli hon har sondhot över sig om hon blir sjuk och börjat matvägra

Har redan fått det en gång och var nära att få sist med..

På 1 års kontrollen var hon 68 cm och vägde 6.9

• cattiwik
    Tibell skrev 2013-07-07 21:23:12 följande:
    Aaev : men lilla lilla hönan skönt att hon börjar piggna på sig nu och att allt gick så väl ändå

Cattiwik : hon är väl inte pytteliten och följer sin kurva okej så jag borde inte bry mig egentligen. .men kan inte låta bli hon har sondhot över sig om hon blir sjuk och börjat matvägra
    Har redan fått det en gång och var nära att få sist med..
    På 1 års kontrollen var hon 68 cm och vägde 6.9
    Vad menas med att hon har sondhot. Vill de att hon ska sondmatas eller vad? Äter hon dåligt och beror det i så fall på allergier?
  • Tibell

Cattiwik : ja de vill sätta sond om hon blir sjuk och börjar äta dåligt. För när hon tappar i vikt tar det väldigt lång tid innan hon hämtar ikapp det...

Även om det bara handlar om 100 g. Det kan ta 1-2 månader för henne att hämta ikapp det.

Hur stor är din lilla ?

• cattiwik

Vid 9 mån vägde hon 7000 och var 68 cm. Hon har gått upp ca 150g/ mån.
    Jag vet inte vad hon väger nu. Hon blir 11 mån nästa vecka och då ska vi på kontroll. Hon var väldigt sjuk nyss med feber upp emot 41 grader och då levde hon bara på amning, och jag tror inte jag hade mycket mjölk kvar så då tror jag hon tappade en del, men sedan ca 1 vecka tillbaka har jag slutat amma och upplever då att hon äter mycket bättre så jag hoppas att hon kommer ikapp.

Förr har hon ätit max 1/2 burk mat åt gången och ca 100 ml välling eller 120-150 ml ersättning som mest.
    Nu börjar hon äta lite mer och kan nästa få i sig 200 ml välling och lite mer än en 1/2 matburk+fruktpuré+vatten.

• nilepile89

Herregud, jag bet inte vad vi skall göra, Lea vill aldrig somna. Hon vill knappt sova middag nu får jag vagga henne i vagnen för att hon skall somna.

Nu är klockan 21:30 och hon vägrar somna. Försökt allt. Om hon ändå hade sovit ett tag sen då. Men hon skall ändå upp vid. 6:30 och imorse var det inte ens glatt när hon vaknade utan det började med gallskrik. Ni kan ju gissa vilka roliga dagar man har här då.

Förlåt för gnället men jag vet inte vad man skall göra. Hon sover bra när hon väl somnar men det är ju utmattande denna nattningen

• Sladdis

Nilepile: Jag hade kört någon somna-själv-metod. Efter ett helt års strul med att inte somna på kvällarna och uppvak varje timme så somnar Matteo nu själv gott i sin säng och sover hela natten. Vi gjorde en variant av 5-minutersmetoden men det finns ju andra.

• nilepile89

Jo vi testade det, det har även funkat innan. Vet inte varför det är såhär nu. Igår somnade hon 23 och vaknade 7 imorse.

Skall prova idag igen,. Tror inte det är tänder heller.