• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

mommytobe again - gud va skönt!!!

Va rädd om dig nu!

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • irre85

Hallå alla blivande mammor. Tycker det är så mysigt o läsa vad ni skriver här fast jag aldrig skriver något själv. Men nu måste jag bara fråga om det finns någon mer som mår som jag. Tror aldrig jag mått såhär dåligt. Det här är ju andra gången jag är gravid men de liknar inte alls första. Jag har som skönt är nu inte spytt sen julafton men innan det var de flera gånger om dagen sen vecka 4. Jag är så sjuk trött...sover ca 12-14 timmar varje natt (har turen att ha en make som jobbar säsong o är hemma nu) sen orkar jag nätt o jämnt få i mig frukost innan jadäckar i soffan. När dottern sover middag sover jag igen o gärna längre än henne...kanske 3 timmar. Gör jag minsta lilla blir jag helt slut. Har från o till väldigt ont i magen, alltså vanliga magen.Äter lergigan comp. mot illamåendet men tycker jag blir ännu segare av dom. Jag känner mig så trött på dehär. Vet inte riktigt vad jag ska göra...några idéer?? Är i vecka 12+2 idag...

• Jamtlandstaus

@irre85, har du varit i kontakt med MVC? Kanske kan vara bra å kolla ditt järnvärde, det kan oxå göra en trött.
    Magen, är det uppe eller nere i magen? Är det uppe kanske du har magkatarr är det nere kanske du har stopp eller är trög o behöver mer fibrer.
    Trötthet är ju annars ett vanligt gravsymtom o borde lätta för dig snart. För mig lättade tröttheten i v13, om det sedan beror på att jag hade julledigt o fick vila upp mig ordentligt eller om det helt enkelt var dags att bli piggare, vet jag inte.
    Hoppas du får känna dig piggare snart!

• Hallonmusen83
    mommytobe again skrev 2012-01-03 20:54:44 följande:
    måste bara få dela med mig a min solskensberättelse!!!!

har haft ordentliga smärtor av och till hela grav. men imorse blev det kt värre.......det onda kom stötvis, kändes som värkarbete......jag blev såklart livrädd(hade spytt blod på morronen)

vi fick komma in AKUT till KK, de gick igenom mitt "fall" och suckade, jag tror alla förberedde sig på det värsta.....

när läkaren skulle göra VUL så vågade jag inte titta(fick MA i sommras med EXAKT samma symtom).....

MEN BEBIS LEVDE!!!!!låg och sprattlade utav bara f-n, riktigt livlig liten krabat!!!!!Tårarna tog aldrig slut, jag va såå lättad och glad!!!!min man var med mig hela tiden, han hade gissat på "stopp i avloppet", och deet va just det som antagligen orsakade mina smärtor, oxå det faktum att jag knappt får behålla maten jag äter.......

MEN FÖRSTÅ MIN LYCKA!!!!!

vi fick med oss en bild på den lille, min dotter studerade den noga, log under hela tiden och sa sen mammas pappas och min bebis!!!!!
    L Y Ck A
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Hallonmusen83
    irre85 skrev 2012-01-04 01:01:58 följande:
    Hallå alla blivande mammor. Tycker det är så mysigt o läsa vad ni skriver här fast jag aldrig skriver något själv. Men nu måste jag bara fråga om det finns någon mer som mår som jag. Tror aldrig jag mått såhär dåligt. Det här är ju andra gången jag är gravid men de liknar inte alls första. Jag har som skönt är nu inte spytt sen julafton men innan det var de flera gånger om dagen sen vecka 4. Jag är så sjuk trött...sover ca 12-14 timmar varje natt (har turen att ha en make som jobbar säsong o är hemma nu) sen orkar jag nätt o jämnt få i mig frukost innan jadäckar i soffan. När dottern sover middag sover jag igen o gärna längre än henne...kanske 3 timmar. Gör jag minsta lilla blir jag helt slut. Har från o till väldigt ont i magen, alltså vanliga magen.Äter lergigan comp. mot illamåendet men tycker jag blir ännu segare av dom. Jag känner mig så trött på dehär. Vet inte riktigt vad jag ska göra...några idéer?? Är i vecka 12+2 idag...
    Hej !! ja mår med dåligt!! trötthet och illamåendet , värsta!! Önska inte min fiende de , glad jag sluppit spy!
    Jag mått så här sen vecka 4 pch är vecka 12 nu
    Ska bm idag se va hon säger , känner mig usel, har ju barn hemma , hur ska man orka ,  jag jobbar och går i skola
    Glad min sambo förstår lite att jag mår pecka !
  • Hallonmusen83
    Camilla01 skrev 2012-01-03 18:58:03 följande:
    Ser fram emot RUL så jag får veta vilken vecka jag är i på riktigt. Tror jag är i vecka 14, men det rör sig ordentligt i magen :)
    Msyigt , när ska du dit ?
  • JennyL88

God Morgon tjejer!

Idag är de dax för mig att ta blodproven inför KUB som jag har om 12dagar.

Har börjat få en jobbig halsbränna nu och ont i svanskotan..
    Men nu mera känner jag att allt man känner hör väl troligtvis till att man ska ha kramper överallt
    när man är gravid. Man ska väl få lida en del, bara att hoppas att man inte behöver hade mer än kanske sammanlagt 20v.Minus

• EllaBella02

Hej alla brudar!
    Idag gäller det att hålla i hatten  i Linköping för här blåser det storm.  
    Jag är hemma från jobbet idag igen... har haft värsta förkylningen, med halsont, nästäppa och hosta, och var hemma två veckor innan jul... sedan vart det bättre, och nu är det tillbaka igen!! Jag tror jag blir galen på den här förkylningen.

Bara att ta det lugnt, dricka mycket och se på skitprogram på TV några dagar till då. Men man kan ju inte undgå att bli lite orolig för bebben där inne.. Kanske inte så roligt att morsan är förkyld hela tiden... Men om man läser överallt så säger de ju att det inte ska vara farligt så jag får väl tänka positivt.. : )

Har i alla fall också till och från värsta halsbrännan nu... Blä för det... : ) Men jag tror nog att jag kan stå ut med det mesta om det resulterar i bebis i Juli.. : )

Kram på er! 

• Hallonmusen83

Varit hos bm nu
    Järnvärdet bra 130 , äter piller och dricker blutsaft.
    Blodtrycket kanon.
    Urinvärdena super.

Illamåendet hoppas gå över om 10 dagar sa hon annars får jag höra av mig , ska dit 29 mars igen
    Fast har RUL där i mellan

• Bees knees

Hoppar av tråden. Kom nyss hem från ul och det visade sig att fostret dött i v 8.

Svar på tråden Juli bebis 2012