• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • JennyL88

Är i v.15 och har gått upp 3kg.. Hoppas verkligen inte att de ska sätta sig nån vikt på rumpan. gillar min rumpa!
    Har ju lovat min sambo att jag inte ska få nån "hästrumpa"Tungan ute

• SaJo81
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-05 09:36:46 följande:
    tvillingvagn kankse jag kan förstå men haft ett barn åt gången och går såå mkt , tycker de inte är jobbigt med 4 fast hjul , haft brio o emmaljunga edge duo combi då de små sen övergått till emmaljunga scooter , brio race , emmaljunga softy!
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥

Jo det e klart....det blir ju mycket tyngre med två:) jag har aldrig haft en o har sldrig haft en vagn utan svängbara hjul o man använder ju gärna sån man e van vid :p
  • Trolla75
    Vaknade med huvudvärk i går morse, gick med det hela dagen... Somnade tidigt pga. av den och vaknade i morse och det var samma. Ringde 1177 för det kändes olustigt! Jag har aldrig huvudvärk annars... Jag var rädd för att det skulle vara högt blodtryck/havandeskapsförgiftning... Fick i alla fall en tid till vår jourcentral, där det tog blodtrycket 130/83. Så nej det var inget alarmerande... SKÖNT!

Ska på bio i kväll med äldsta dottern & svägerskan, En gång i Phuket ska vi se och då vill jag inte ha huvudvärk!

Nu är jag äntligen i v. 17 (16+1) Gravid
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • snoffsan08

Vad skönt att det inte var någon fara. Skriv om filmen var bra sen :o). Vi var och tittade på mäster katten i stövlar igår med våran 3åring. Den var bra, men inte lika bra som Shrek filmerna.

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-05 14:05:36 följande:
    Vad skönt att det inte var någon fara. Skriv om filmen var bra sen :o). Vi var och tittade på mäster katten i stövlar igår med våran 3åring. Den var bra, men inte lika bra som Shrek filmerna.
    Har fortfarande ont i huvudet, undrar vad detta kan vara???

Min stora dotter var och såg Mästerkatten i fredags, hon tyckte den va sådär... Får se vad hon tycker om denna nu i kväll...
    Återkommer...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • AKT83

Trolla 75: dricker du tillräcklig? Jag har lite huvudvärk av och till och hade det även förra gången vid den här tiden och nu kräver ju kroppen mer vätska än den gjort tidigare, det är lätt att glömma bort. Senare är man ju konstant törstig, då är det lättare ;) ( jag är i vecka 18+2 med andra barnet)

Vi ska på RUL på onsdag och det ska bli spännande att få se plutten som rör sig så mycket inne i magen!

• snoffsan08
    AKT83 skrev 2012-02-05 14:47:31 följande:
    Trolla 75: dricker du tillräcklig? Jag har lite huvudvärk av och till och hade det även förra gången vid den här tiden och nu kräver ju kroppen mer vätska än den gjort tidigare, det är lätt att glömma bort. Senare är man ju konstant törstig, då är det lättare ;) ( jag är i vecka 18+2 med andra barnet) Vi ska på RUL på onsdag och det ska bli spännande att få se plutten som rör sig så mycket inne i magen!

När började du känna sparkarna? Känns dom MYCKET mer nu än för en vecka sedan? Jag blir inte klok på bebisen i min mage. Men den kanske ligger annorlunda än vad dom andra gjort. Dessutom har jag tydligen moderkakan framtill.
  • Hallonmusen83
    Trolla75 skrev 2012-02-05 13:01:41 följande:
    Vaknade med huvudvärk i går morse, gick med det hela dagen... Somnade tidigt pga. av den och vaknade i morse och det var samma. Ringde 1177 för det kändes olustigt! Jag har aldrig huvudvärk annars... Jag var rädd för att det skulle vara högt blodtryck/havandeskapsförgiftning... Fick i alla fall en tid till vår jourcentral, där det tog blodtrycket 130/83. Så nej det var inget alarmerande... SKÖNT!

Ska på bio i kväll med äldsta dottern & svägerskan, En gång i Phuket ska vi se och då vill jag inte ha huvudvärk!

Nu är jag äntligen i v. 17 (16+1) Gravid
    Va skönt o välkommen vecka 17
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • MissMurrig
    Vicki123 skrev 2012-02-05 09:02:28 följande:
    MissMurrig: vilken vecka är du i? Och du är säkert jättefin. :)

Hallonmusen83: Oj, vad skönt för dig. Då hamnar det bara på magen. :)

Själv hoppas jag att jag tillhör dem som går upp mkt i början o inte så mkt sen.
    Kramp
    Gick in i v.19 igår. Men det snittar ju på 2kg/månad... Lite för mycket enligt mig, efterosm man brukar fläska på sig mest på slutet!

Usch, har en av de värsta dagarna i mitt liv idag. Vissa förstår mig inte alls, andra vet jag förstår precis. min 10,5 år gamla hund fick avlidas idag, hon hade cancer och hade gett upp, det fanns inget mer att göra. På tisdag ska vi ha babyshower för en väninna, på onsdag är det RUL, och på torsdag fyller lillebror år. Massa dagar man ska vara glad på, men det känns som om denna sorg kommer sitta i många dagar om inte veckor. Har inte ens kommit över min katt helt som dog för 6 år sedan, han blev också 10 år... Fy vad det känns hemskt... 
Svar på tråden Juli bebis 2012