• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Nu har jag äntligen känt av bebis där inne.....några härliga puffar i soffan alldeles nyss :) v17 nu....förra graviditeten kände jag inget fören i v22..... Har en sån där underbar dag idag, min man jobbar natt... 18.30-06.30 så han har sovit hela dagen och nu åkt till jobbet medan jag passar på att försöka tvätta....det e ett himla meck när man har tvättstuga på gården och det är 15 minus ute och man ska släpa två 2,5åringar upp o ner hela tiden......än är vi inte färdiga heller.....*suck* Appropå cravings så funkar allt som är salt men helst oliver just nu...dessutom är allt med kolsyra BIG NO NO då min mage blir helknas av det.....

• SaJo81

Vet inte om vi varit inne på det här innan men vad har ni tänkt för vagn till tillskottet? Jag är så förvirrad, vet vilka funktioner vi vill ha men vill inte alls betala 10.000 för nån sån vagn och har än inte hittat nnnbra på blocket!

• down under
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-04 10:27:01 följande:
    Va kul
    Busbebis
    Ville hon inte , trist ! ja vissa vill , vissa inte , vissa kan , vissa kan inte , vissa osäkra andra säkra , de som gör ul !!

Hoppas ni får se könet nästa ggn :)

va tror du de är ?
    Jag tror att det är en pojke för denna graviditet är lik den jag hade med sonen, mår hur bra som helst!
    Med dottern mådde jag sämre.. Men det kan ju oxå vara så att kroppen är "van" att vara gravid denna gång eftersom dottern bara är 8 månader..så det kanske är därför jag inte reagerar lika mycket nu?!?
    Det var 2 år mellan dom första graviditeterna och 5 månader mellan andra o tredje.

Det är såklart att jag blir glad vilket som men jag hoppas lite mer på en tjej då det bara kommer att vara 14 månader emellan dom.. känns som dom skulle ha roligare så plus att sonen har en annan pappa och tror det skulle bli mindre konkurrens för honom om han e ensam kille.

Ang. vagn så har jag en Bugaboo Cameleon som jag älskar!!
    Men eftersom lilltjejen är så liten så kommer hon ju fortfarande att behöva åka vagn så nu funderar vi på att köpa Bugaboos syskonvagn Donkey istället men det är så jäkla dyr!!
    Så vi får se!
  • Malena C

Jag har köpt tunikor i linne och naturbommull i affärer som säljer kläder för överviktiga istället för mammakläder. Jag använde flera av dem av dem också efter sonens födelse. Favoritbutiken var Paprika. Dyrt men ok på rea.
    Jag är nöjd med byxor från H&M. har fortfarande H&M-jeans från förra graviditeten. Kjolarna var skräp dock eller passade i alla fall inte mig.

• SaJo81
    down under skrev 2012-02-04 19:00:12 följande:
    Jag tror att det är en pojke för denna graviditet är lik den jag hade med sonen, mår hur bra som helst! Med dottern mådde jag sämre.. Men det kan ju oxå vara så att kroppen är "van" att vara gravid denna gång eftersom dottern bara är 8 månader..så det kanske är därför jag inte reagerar lika mycket nu?!? Det var 2 år mellan dom första graviditeterna och 5 månader mellan andra o tredje. Det är såklart att jag blir glad vilket som men jag hoppas lite mer på en tjej då det bara kommer att vara 14 månader emellan dom.. känns som dom skulle ha roligare så plus att sonen har en annan pappa och tror det skulle bli mindre konkurrens för honom om han e ensam kille. Ang. vagn så har jag en Bugaboo Cameleon som jag älskar!! Men eftersom lilltjejen är så liten så kommer hon ju fortfarande att behöva åka vagn så nu funderar vi på att köpa Bugaboos syskonvagn Donkey istället men det är så jäkla dyr!! Så vi får se!

Åååh vi var och tittade på Donkeyn med, grymt bra vagn....vi har ju tvillingar hemma så vi tänkte ha en sittdel plus en ståbräda på i så fall men som sagt den e DYYYYYR!
  • Vicki123

Hur mkt har ni gått upp?
    Är i v 16 men känns som jag ser ut att vara mkt längre fram.
    Gått upp 7-8kg. Är lång o vägde ca 65 förut o nu är jag uppe i 72kg.
    Men jag trivs o mår bra och det är ju så kallt ute att det är svårt att promenera.... :)
    Kram

• MissMurrig

Uscha, har gått upp 6kg sedan invägningen för 3 månader sedan.... inte ok enligt mig... men men.... Magen r inte så stor (större rumpa?).... Fast idag är min mage enorm! Spänner som en konstant sammandragning, gör nästan ont! Helt svullen.. bläää... hoppas det går över.

• owner
    SaJo81 skrev 2012-02-04 18:21:54 följande:
    Vet inte om vi varit inne på det här innan men vad har ni tänkt för vagn till tillskottet? Jag är så förvirrad, vet vilka funktioner vi vill ha men vill inte alls betala 10.000 för nån sån vagn och har än inte hittat nnnbra på blocket!

vi köpte en emmaljunga citycross på blocket för 2500. den har några år på nacken men var superfräsch.
  • froggyL

Köpte en Emmaljunga Nito city på blocket. Årsmodell 10. Skitfin. Så nöjd! Hade en Knorrvagn till vårt första barn, men är sån skillnad med svängbara hjul. Vilket gör att Linnea lätt kan köra vagnen också. Sån skillnad att gå i affärer med en sån. Köpte till en liggkorg, ny i affär, fast utgående färg. Ingick visserligen en mjuklift, men gjorde ett sånt kap, så jag kan få sålt den för samma pris sen.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Hallonmusen83
    owner skrev 2012-02-04 21:38:10 följande:
    vi köpte en emmaljunga citycross på blocket för 2500. den har några år på nacken men var superfräsch.
    kanonpris
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012