• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-05 14:05:36 följande:
    Vad skönt att det inte var någon fara. Skriv om filmen var bra sen :o). Vi var och tittade på mäster katten i stövlar igår med våran 3åring. Den var bra, men inte lika bra som Shrek filmerna.
    snoffsan08- Jo men det var en trevlig film, Peter Magnusson är ju som han é! Tycker allt  att han blir charmigare o charmigare.
    Man längtade verkligen ner till värmen...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    AKT83 skrev 2012-02-05 14:47:31 följande:
    Trolla 75: dricker du tillräcklig? Jag har lite huvudvärk av och till och hade det även förra gången vid den här tiden och nu kräver ju kroppen mer vätska än den gjort tidigare, det är lätt att glömma bort. Senare är man ju konstant törstig, då är det lättare ;) ( jag är i vecka 18+2 med andra barnet)

Vi ska på RUL på onsdag och det ska bli spännande att få se plutten som rör sig så mycket inne i magen!
    Jag tror jag dricker tillräckligt, hinkar ju en hel del te som jag alltid har gjort och har även blivit sugen på vanligt vatten nu det sista... Men jag ska tänka på att ta några glas extra Flört för huvudvärken är inte välkommen här.
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-05 19:19:42 följande:
    Va skönt o välkommen vecka 17
    Tack!

MissMurrig- Beklagar, vet hur det känns!
    Man får tänka att hon slipper ha ont längre och har det bra där hon är nu uppe i hundhimmelen.
    Kram
  • AnnA1985

Jag är inte så aktiv här på FL längre, är med i en annan  grupp på FB istället :p
    Men för den som är intresserad så var vi på RUL idag :p Har lagt in bild och avslöjat kön i bildtråden ;) 

• En liten

Hej
    Tack för tippset om kläder. Det var mycket fint på nätbutiken ni tippsade om, men jag har inte beställt något ännu. Jag åkte till HM i lördags morse och köpte mig ett par jeans och tre skjortor samt massor av strumpbyxor och leggings. Nu måste jag bara hitta en kjol eller så beställer jag en klänning. Kommer undan lite den här veckan med kläderna då vi har årets "snövecka" och allting är blockerat för vi har 5-10 cm snö...

Vi kommer ha samma vagn som förra gången, en MaxiCosi Mura 3, den funkade toppen här nere. Vi hade liggdelen i rosa och sitt delen i grå så det funkar med lilla systern också.

Det var skönt att höra att det är fler än jag som lever på citroner och kapris. Jag trodde jag var ensam. Förra graviditeten åt jag en burk cornichons per dag... jodå jag blev idiot förklarad av min man.... :D

Ha en bra dag allihopa.

• snoffsan08

Trolla75: Ja, du e inte ensam om att längta till värmen ;o) Har aldrig varit i Thailand, men längtar till värmen och sommaren i Sverige, speciellt denna sommar ;o). Kul att du tyckte den var bra. Gubben och jag är helt barnfria nästa helg, funderar på om vi ska gå och se den då. AnnA1985: Kul att få se den lille =o). Var det svårt att se könet? Ska på RUL nästa tisdag och hoppas på att få se vad det är då.

• AAEV

Trolla: Åh den vill jag också se. Vi är aldrig på bio men kanske lurar iväg maken nån dag :) Jag tycker att peter magnusson är döläcker, egentligen inte alls min smak och jag tycker inte han är särskilt snygg men det är nånting ;) 

Idag ska vi på RUL, återstår att se om vi flyttas eller blir kvar på den 29:e.

Förresten någon här inne som blivit beviljad snitt?  

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • MissMurrig

Tack för er omtanke, har nog aldrig varit så här ledsen. Gråter konstant! Sitter och försöker pyssla bland hennes grejer, kan inte göra mig av med något nu, men lägger vissa speciella saker i en låda som jag ska spara, resten får ligga i en annan låda tills jag är redo att släppa taget.. Hoppas inte bebisen känner av för mycket av min ledsamhet, hulkningarna och gråtattackerna.

• Sladdis
    AAEV skrev 2012-02-06 10:15:18 följande:
    Trolla: Åh den vill jag också se. Vi är aldrig på bio men kanske lurar iväg maken nån dag :) Jag tycker att peter magnusson är döläcker, egentligen inte alls min smak och jag tycker inte han är särskilt snygg men det är nånting ;) 

Idag ska vi på RUL, återstår att se om vi flyttas eller blir kvar på den 29:e.

Förresten någon här inne som blivit beviljad snitt?  

Tror det är lite tidigt att bli beviljad snitt om vi ska ha i juli. Jag blev beviljad snitt med nr. 2 eftersom nr. 1 inte var en trevlig upplevelse. Det samtalet var på slutet och tiden för snittet bokades samtidigt, ca två veckor senare. Det står i min journal att jag ska bokas för snittsamtal även denna gång, men jag räknar med att det blir i slutet precis som förra gången.
  • Trolla75

Nä, snitt är jag livrädd för, är helt inne på att köra med en tredje dykförlossning!
    De andra två är födda utan bedövning eller lustgas.

Svar på tråden Juli bebis 2012