• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Woogie
    AAEV skrev 2012-02-03 11:57:04 följande:
    Jag tycker såklart att Eleonor är ett jättefint namn ;)

Eleonor eller Eleonora hade fungerat bra vilket som... vi har öht inte funderat på några andra flicknamn, så om det blir en hon och hon inte ser att att passa för Eleonor, så blir det knivigt...
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • AAEV
    Woogie skrev 2012-02-03 13:44:54 följande:

Eleonor eller Eleonora hade fungerat bra vilket som... vi har öht inte funderat på några andra flicknamn, så om det blir en hon och hon inte ser att att passa för Eleonor, så blir det knivigt...
    Vår Eleonora skulle hetat Svea men det var liksom ingen svea som kom ut. Men det tog inte så lång tid innan vi kom fram till Eleonora :)
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • snoffsan08
    Jamtlandstaus skrev 2012-02-03 12:48:24 följande:
    Varför finns risken att det blir igen menar du? Fick du veta att det berodde på stor livmoder eller? Är det vanligt att det händer igen?Jag hade oxå sonen i säte och var rädd för vändingsförsök o framförallt bricanylen då jag reagerar väldigt starkt på det bara av vanlig astmaspray så jag ville inte utsätta min bebis för det, dom har ju redan en väldigt hög normal puls...Så jag valde att åka till min födelsestad Uppsala o föda honom i säte i stället. Med facit på hand så var det ingen höjdare det heller o jag skulle nog avstått det om jag vetat...men det verkar ju vara som att välja mellan pest eller kolera

Ja, jag tror att det kan bli så igen för att livmodern blir så stor. Bebisen har ju så mycket plats att röra sig på. Men det är ju inte säkert att det blir så, hoppas inte. Så du var tvungen att föda i säte då? Fy sjutton det måste ha känts, stackare! Ja, du min gubbes chef e lite speciellt minst sagt. Får hoppas att han får vara med då barnet föds he he he (ironisk). Vad härligt att ha sovande jour trolla75! Jag jobbade på ett gruppboende för flera år sen med sovande jour, underbart. Blev väckt kanske 2 gånger i veckan av en man som man bara behövde säga åt att gå och lägga sig igen. Men det börjar väl synas på dig nu? Du kan väl inte dölja det så mycket längre? Det är väl bara säga det att du inte velat säga nåt för att det varit så tidigt, fast dom kanske inte går på det nu när du är i V:17.
    AAEV skrev 2012-02-03 14:00:06 följande:
    Vår Eleonora skulle hetat Svea men det var liksom ingen svea som kom ut. Men det tog inte så lång tid innan vi kom fram till Eleonora :)
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629

Välkommen AAEV. Jätte fina namn ni har på barnen. Min äldsta heter Ellinor =o) Svea är fint oxå, hette min farmor. Joar är häftigt, låter lite norskt. Kände en engång i tiden som hette så.
  • enilorac81
    En liten skrev 2012-02-03 12:56:18 följande:
    Jag måste skaffa mig mamma byxor och en kjol eller två att ha på jobbet. Ni som har provat H & M  tycker ni att de har varit bra?

Förra gången köpte jag ett annat märke och efter någon månad var de så säckiga och utan form. I slutet lossnade stretch kanten från byxan men då det var i slutet orkade jag inte köpa nya utan istället valde jag att dölja hålen med stora tröjor.

Hur gör ni som har "dress code" på jobbet? Vart hittar ni skjortor och blusar?

Vi kan ha vad vi vill på jobbet men det ska vara strikt så jag behöver inte ha kostym eller dräckt.

Hej! Kolla in den här länken, de har lite fina saker som passar de som sitter på kontor: http://www.lovelymama.se/mama-toppar/

AAEV - Välkommen!! 
  • Cizzi86

Idag har vi varit på rul!det är så underbart att få se den lill* därinne. Skulle kunna ligga och titta hela dan. Kände faktiskt en stor buff igår kväll och den va aktiv under rul oxå;) den va inte en linslus men helt okej bilderblev det allt. Störande att man inte kan lägga upp bilder från mobilen:/ blev flyttad tre dagar så nu är det 1 juli som gäller istället för 4 men sen fårman ju se närden vill komma ut. Gick över 10 dar med sonen...

• froggyL

En liten: jag e nöjd med hm:s kläder. Bra pris för såpass kort tid man har kläderna. RUL på onsdag, jag längtar! Ska bli skönt å få ett datum också, just nu lutar det åt 1 juli, men.... Vi får se. Jag känner mig väldigt liten för att snart ha gått halvtid. Eller så minns jag inte hur stor jag var sist. Får kolla in bilderna.... Efter en period med dålig matlust, så kan jag nu, förutom vid frukost, äta hur stora portioner som helst känns det som. Farligt farligt. Tur jag inte har lätt för att gå upp i vikt. Har inte fått nåt särskilt måste-ha-behov än. Har ni? Ev mina apelsiner då... Men inget godis, glass, sött, salt eller annat sånt.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Hallonmusen83

Känt något vet ej om de bebis som rör sig

Men känner denna hårda känsla mest kvällarna. Haft nu en vecka.. Men inte känt så förr med mina andra två barn. Magen blir hård. Spänner. Som någon sitter på min mage haha . Är detta en sammadragning??
    Jag känner bara att sammandragning nu låter tidigt.
    Har de då och då men mest när jag bara ligger helt stilla glor tv eller läser. Vara från 2-5 min. Mest kvälls och morrontid !

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012