Jamtlandstaus skrev 2012-02-03 12:48:24 följande:
Varför finns risken att det blir igen menar du? Fick du veta att det berodde på stor livmoder eller? Är det vanligt att det händer igen?Jag hade oxå sonen i säte och var rädd för vändingsförsök o framförallt bricanylen då jag reagerar väldigt starkt på det bara av vanlig astmaspray så jag ville inte utsätta min bebis för det, dom har ju redan en väldigt hög normal puls...Så jag valde att åka till min födelsestad Uppsala o föda honom i säte i stället. Med facit på hand så var det ingen höjdare det heller o jag skulle nog avstått det om jag vetat...men det verkar ju vara som att välja mellan pest eller kolera
Ja, jag tror att det kan bli så igen för att livmodern blir så stor. Bebisen har ju så mycket plats att röra sig på. Men det är ju inte säkert att det blir så, hoppas inte. Så du var tvungen att föda i säte då? Fy sjutton det måste ha känts, stackare! Ja, du min gubbes chef e lite speciellt minst sagt. Får hoppas att han får vara med då barnet föds he he he (ironisk). Vad härligt att ha sovande jour trolla75! Jag jobbade på ett gruppboende för flera år sen med sovande jour, underbart. Blev väckt kanske 2 gånger i veckan av en man som man bara behövde säga åt att gå och lägga sig igen. Men det börjar väl synas på dig nu? Du kan väl inte dölja det så mycket längre? Det är väl bara säga det att du inte velat säga nåt för att det varit så tidigt, fast dom kanske inte går på det nu när du är i V:17.
AAEV skrev 2012-02-03 14:00:06 följande:
Vår Eleonora skulle hetat Svea men det var liksom ingen svea som kom ut. Men det tog inte så lång tid innan vi kom fram till Eleonora :)
Välkommen AAEV. Jätte fina namn ni har på barnen. Min äldsta heter Ellinor =o) Svea är fint oxå, hette min farmor. Joar är häftigt, låter lite norskt. Kände en engång i tiden som hette så.