• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • vermilion
    MissMurrig skrev 2012-02-05 19:24:49 följande:
    Gick in i v.19 igår. Men det snittar ju på 2kg/månad... Lite för mycket enligt mig, efterosm man brukar fläska på sig mest på slutet!

Usch, har en av de värsta dagarna i mitt liv idag. Vissa förstår mig inte alls, andra vet jag förstår precis. min 10,5 år gamla hund fick avlidas idag, hon hade cancer och hade gett upp, det fanns inget mer att göra. På tisdag ska vi ha babyshower för en väninna, på onsdag är det RUL, och på torsdag fyller lillebror år. Massa dagar man ska vara glad på, men det känns som om denna sorg kommer sitta i många dagar om inte veckor. Har inte ens kommit över min katt helt som dog för 6 år sedan, han blev också 10 år... Fy vad det känns hemskt... 
    Vad jobbigt. Förstår precis hur du känner dig. Avlivade min älskade kisse för snart 9 år sen och jag känner fortfarande en sån stor sorg när jag tänker på henne, hon var min bebis.
    ♥ Adam, Molly och parvel i magen♥
  • vermilion

Sitter här och väntar på posten som ALDRIG kommer nån gång! Svaret från FVP. Enda positiva är ju att ingen har ringt heller så det kanske tyder på att bebisen är frisk.

• AnnA1985
    snoffsan08 skrev 2012-02-06 10:12:58 följande:
    . AnnA1985: Kul att få se den lille =o). Var det svårt att se könet? Ska på RUL nästa tisdag och hoppas på att få se vad det är då.

Det va magiskt ^^
    När vi frågade så sa hon att hon hade sett könet från en vinkel, men de vll se från två vinklar för att vara säkra.. och precis när vi pratar om det så ser vi 3 små streck, så det va inget snack om att det va en tös ^^
    Spännande :D  
  • Trolla75
    vermilion skrev 2012-02-06 12:44:41 följande:
    Sitter här och väntar på posten som ALDRIG kommer nån gång! Svaret från FVP. Enda positiva är ju att ingen har ringt heller så det kanske tyder på att bebisen är frisk.
    Åhh jobbig väntan!!! Håller tummarna!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • vermilion
    Trolla75 skrev 2012-02-06 12:52:14 följande:
    Åhh jobbig väntan!!! Håller tummarna!
    Tack.. Det kom inget idag heller. Skulle komma i fredags eller idag. Jag vill bara ringa runt och fråga nu men det kanske är lite fånigt, vet inte ens var jag skulle ringa i så fall.
  • Engla80

MissMurrig; Beklagar! Vet hur det känns... Man sörjer lika mycke efter ett älskat husdjur som man gör när man förlorar en närstående person!!

En vecka kvar till UL idag. LÄNGTAR!!!

• Trolla75
    vermilion skrev 2012-02-06 12:53:46 följande:
    Tack.. Det kom inget idag heller. Skulle komma i fredags eller idag. Jag vill bara ringa runt och fråga nu men det kanske är lite fånigt, vet inte ens var jag skulle ringa i så fall.
    vermilion- Men om det skulle kommit i fredags, så borde du ju kunna ringa tycker man! Ring till avd. där du tog provet så får de hänvisa dig till rätt personal.
  • Woogie

MissMurrig: Beklagar sorgen!!

Trolla75: Det kanske är järnbrist, det jag läst kan orsaka huvudvärk.

Jag är lite småorolig nu igen, precis som i början. Jag känner inget särskilt, eller jo, ömma bröst och lite större mage samt en viss känslighet mot vissa dofter. Jag tror också att jag känner bebisen ibland men det är väldigt vagt och jag är inte säker på att det är den. Jag är i v. 16+4 nu och har inte haft inskrivning än... det ska jag ha den 14/2 och då är jag i v. 18. Jag vill ha en bekräftelse nu på att beisen lever. Det kan gå en hel dag nu när jag inte ens minns att jag är gravid...Förvånad

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Trolla75
    Woogie skrev 2012-02-06 13:41:59 följande:
    MissMurrig: Beklagar sorgen!!

Trolla75: Det kanske är järnbrist, det jag läst kan orsaka huvudvärk.

Jag är lite småorolig nu igen, precis som i början. Jag känner inget särskilt, eller jo, ömma bröst och lite större mage samt en viss känslighet mot vissa dofter. Jag tror också att jag känner bebisen ibland men det är väldigt vagt och jag är inte säker på att det är den. Jag är i v. 16+4 nu och har inte haft inskrivning än... det ska jag ha den 14/2 och då är jag i v. 18. Jag vill ha en bekräftelse nu på att beisen lever. Det kan gå en hel dag nu när jag inte ens minns att jag är gravid...Förvånad
    Woogie- Inte haft inskrivning än? oj, vad sent är min tanke! Men kan du inte ringa och be om en tid nu i veckan?

Vid min inskrivning i december togs ett prov på min järndepå (kommer inte ihåg vad det hette) men BM sa att hon skulle höra av sig om det var låga värden, men har inte hört något från henne...

Jag äter ACO Gravid 2 tabl. om dagen
    Äter ju också LCHF så jag får i mig mycket broccoli och rött kött så jag tror och hoppas att mitt järnvärde är bra.
  • nilepile89

idag välkomnar jag v 16. tycker att det har börjat kittla då å då i magen, kan det vara bebis<??  fortfarande en bit kvar till rul jag längtar. E det någon som vart på rul på östra sjukhuset i gbg och fått reda på könet ?? dem är väldigt noga att skriva på kallelsen att könsbestämning inte ingår...

Svar på tråden Juli bebis 2012