• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Belliis

Stackars er missmurrig..kan inte ens föreställa mig sorgen jag skulle känna om min älskade hund lämnade mig!
    Man ska inte behöva hålla uppe en fasad och låtsas vara glad...tillåt dig själv att vara ledsen men också att vara glad vid de tillfällen som ges. Du ska nog se att du ler självmant på RUL´et på onsdag när du ser den lille göra volter och sprattla :P

• Jamtlandstaus
    MissMurrig skrev 2012-02-05 19:24:49 följande:
    Usch, har en av de värsta dagarna i mitt liv idag. Vissa förstår mig inte alls, andra vet jag förstår precis. min 10,5 år gamla hund fick avlidas idag, hon hade cancer och hade gett upp, det fanns inget mer att göra. På tisdag ska vi ha babyshower för en väninna, på onsdag är det RUL, och på torsdag fyller lillebror år. Massa dagar man ska vara glad på, men det känns som om denna sorg kommer sitta i många dagar om inte veckor. Har inte ens kommit över min katt helt som dog för 6 år sedan, han blev också 10 år... Fy vad det känns hemskt... 
    Beklagar verkligen din sorg, vad hemskt att förlora sin vän efter 10år...! Hjärta
    Vår lilla ögonsten är bara 9mån och har redan borrat sig långt in i våra hjärtan.
  • Jamtlandstaus
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-05 09:36:46 följande:
    tvillingvagn kankse jag kan förstå men haft ett barn åt gången och går såå mkt , tycker de inte är jobbigt med 4 fast hjul , haft brio o emmaljunga edge duo combi då de små sen övergått till emmaljunga scooter , brio race , emmaljunga softy!
    Kan tipsa om Teutonias Mistral S, den har svängbara hjul som du kan fixera så de blir fasta...bästa av två världar... den har jag fastnat för hittills
  • AKT83

Snoffsan08: jag har faktiskt känt av bebisen sedan vecka 15 men då var det ju bara fladder och väldigt oregelbundet, nu är det ordentliga rörelser och då och då riktigt hårda sparkar! Det blir starkare och starkare för varje dag tycker jag. Igår kände vår tre-åring också sitt syskon och då kändes det extra bra ;) det är skönt att känna bebisen varje dag nu. Förra gången kände jag inget förrän efter RUL.

• EllaBella02
    MissMurrig skrev 2012-02-05 19:24:49 följande:
    Gick in i v.19 igår. Men det snittar ju på 2kg/månad... Lite för mycket enligt mig, efterosm man brukar fläska på sig mest på slutet!

Usch, har en av de värsta dagarna i mitt liv idag. Vissa förstår mig inte alls, andra vet jag förstår precis. min 10,5 år gamla hund fick avlidas idag, hon hade cancer och hade gett upp, det fanns inget mer att göra. På tisdag ska vi ha babyshower för en väninna, på onsdag är det RUL, och på torsdag fyller lillebror år. Massa dagar man ska vara glad på, men det känns som om denna sorg kommer sitta i många dagar om inte veckor. Har inte ens kommit över min katt helt som dog för 6 år sedan, han blev också 10 år... Fy vad det känns hemskt... 
    Beklagar verkligen! Vet precis hur det känns. Fick i början av december ta bort min häst, och det är verkligen förjäkligt alltså. Jag gråter fortfarande då och då, senast idag över hur mycket jag saknar honom. 

Det är verkligen hemskt när man måste ta bort sina kära vänner. 

Men hon har det mycket bättre där hon är nu, och busar med nya och gamla kompisar utan smärta!

Massa kramar! 
  • snoffsan08
    AKT83 skrev 2012-02-05 20:16:34 följande:
    Snoffsan08: jag har faktiskt känt av bebisen sedan vecka 15 men då var det ju bara fladder och väldigt oregelbundet, nu är det ordentliga rörelser och då och då riktigt hårda sparkar! Det blir starkare och starkare för varje dag tycker jag. Igår kände vår tre-åring också sitt syskon och då kändes det extra bra ;) det är skönt att känna bebisen varje dag nu. Förra gången kände jag inget förrän efter RUL.

Vad härligt! Det är underbart när man känner sparkarna. Jag är precis en vecka kortare gången ön dig, men jag känner knappt nånting :o( Har tydligen moderkakan på framsidan, men iaf. Har för mig att jag kände mycket mer med trean i denna vecka. Behöver säkert inte oroa mig, men man blir ju lite nojig.
  • Feah

MissMurrig, nu är det flera år sedan mina hundar dog, men det är framförallt de ljusa minnena av dem som gör sig påminda. Det som tröstar mig mest när jag tänker på mina gamla hundar är att de hade kanonbra liv! Fick springa fritt i trädgården, gräva efter sork, jaga katter och gå skogspromenader. Det är inte alla hundar som får uppleva det. Tänk så, på all kärlek och glädje din hund fick, så kommer det att kännas bättre. Men det tar tid innan man slutar sörja.

Kram!

• EllaBella02

Välkomnar v 19 idag! : ) 

Tror att jag känner bebisen, men jag önskar att jag snart får känna någon rejäl spark som ni andra... : )

Nästa vecka är det dags för RUL. Håller tummarna att allt går som det ska..

Kram på er!! 

Svar på tråden Juli bebis 2012